annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Er is iets goed mis met de PRS-T2

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er is iets goed mis met de PRS-T2

Ik heb de reader terug gestuurd, er is iets fouts mee.

Als ik 2 exact gelijke boeken in mijn T1 vergelijk met mijn T2 dan kunnen er op de T1 een paar woorden meer op een regel.

Bij gekochte boeken worden woorden verkeerd afgebroken aan het eind van een regel.

antwoord wordt bij het eind van een regel a volgende regel ntwoord in plaats van dat het hele woord doorschuift naar de volgende regel.

Er klopt gewoon iets niet in de afbraak van de woorden en bladzijdes die er op de T1 volkomen normaal uit zien, zijn een puinhoop op de T2.

Plaatjes van 800x600 wat de standaard resolutie is, worden verkeerd weergegeven.

Het is me duidelijk dat er met de software van deze reader iets mis is.

Zoomlevel, bijsnijden,marges,het maakt niet uit, er is iets goed mis met deze reader en ik kan in de huidige staat alleen maar afraden het ding te kopen.

Ik had al bugs gevonden over het feit dat sommige apps niet wachten op de totstandkoming van een draadloze verbinding maar ook het resizen doet de reader niet goed.

Voor de grap een plaatje van 1200X1600 er op gezet.

Deze wordt 2x zo groot weergegeven ( Waar de T1 hem netjes resized)  en is onleesbaar.

4 boeken terug gebracht naar hun oorspronkelijke font.

De bladzijdes zien er gelijk uit maar op de T1 staat meer tekst dan op de T2 en de T2 schuift een woord dat aan het eind van de regel staat niet door naar de volgende regel maar breekt gewoon af op de plaats waar het scherm ophoudt.

Ik heb de PRS-550 PRS 600, de 650, de PRS-T1 en de PRS-T2 en de laatst genoemde geeft alle uitgeteste boeken en bladzijdes niet correct weer.

Uiteraard nieuwste software en factory reset gedaan,het helpt niet.

Pas als ik in de .css van een boek laadt dat er een rechtermarge van 5 pt moet zijn, is de rechterkant correct maar dan moet ik in elk boek de marges gaan veranderen, voor mij is dat geen probleem,maar een onervaren koper zal dit niet lukken.

Hij "denkt" gewoon dat het scherm breder is dan hij in werkelijkheid is.

Slechts een plaatje van 570 x 760 kan goed weergegeven worden,elk groter plaatje wordt verminkt.

Natuurlijk zou dit exemplarisch kunnen zijn,maar een bij de plaatselijke Dixons (met vermelding niet goed geld terug) trad exact hetzelfde probleem op.

Er wordt geen 800x600 weergegeven,het afbreken is onjuist,Facebook doet het niet, in mijn lange rij van Sony van Sony readers is dit het meest slechte examplaar wat ik ooit ben tegen gekomen, daarnaast zie je elke vingerafdruk op het matte zwart.

Slechte keuze Sony !

94 ANTWOORDEN 94
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Nick-1964,

Inderdaad kan ik bevestigen dat hetgeen u eerder aan constateringen heeft gemeld doorgespeeld is naar het verantwoordelijke Sony department. Uw bevindingen worden wel degelijk serieus genomen. Ook Tycho heeft het doorspelen (escaleren) bevestigd. In het algemeen gesproken gebeurt deze werkwijze niet alleen voor Nederland zo, maar ook voor andere landen die een Sony Forum hebben.

Hiermee kan ik niet bevestigen of en wanneer er informatie komt wat soelaas biedt voor deze klachten, of 1 van deze klachten.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat u wilt of verwacht van Sony te horen, maar dit is mijn eerlijke antwoord.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker.

profile.country.nl_NL.title
voorsprong
Ontdekker

Beste Hans,

Dit is natuurlijk niet wat we willen horen en we zitten nog in een impasse ook. We hebben een apparaat dat bepaalde boeken slecht weergeeft en wat ze dus onleesbaar maakt. De leverancier van mijn boeken (bol.com) rekent op Sony en levert geen compensatie. De Sony help desk komt niet met echt goede adviezen (converteer naar PDF..).

En ik weet niet wie er bij Sony support het volgende geantwoord heeft maar het is een heel slecht antwoord.

Wij verwachten dat dit probleem door middel van een firmware update verholpen zal worden. Op dit moment is het echter niet duidelijk of dit probleem inderdaad met een firmware update wordt verholpen en zo ja wanneer deze firmware update beschikbaar komt.

Vooral het OF en ZO JA.

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Geachte heer Tycho

Mijn excuus voor de persoonlijke reactie, het schoot mij even in het verkeerde keelgat niet wetend dat u geen bindig heeft met SONY  Nogmaals excuus, uw antwoord is duidelijk

Chris

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

PDF geconverteerde boeken zijn allen niet leesbaar, zie mijn probleem op dit forum.

Het is dan ook denk ik geen oplossing om e.e.a. in PDF formaat om te zetten

Chris

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Chris, een met DRM versleuteld e-book heeft ook versleutelde xhtml files in zich.

Door om te zetten naar PDF verander je niets aan de inhoud, anders zou je door naar PDF om te zetten ook de DRM kunnen omzeilen.

Het levert dus alleen maar rommel op, rename een .epub maar gewoon eens naar zip en unzip hem dan.

Je krijgt dan 1 file ( mimetype) en 2 directory's, meta-inf en oebps, de oebps dir bevat een aantal sub directory's en een ervan is Text, open je die dan krijg je een aantal xhtml files.

Vanwege de DRM beveiliging zijn deze onleesbaar, en het zijn deze files die een programma probeert om te zetten naar PDF.
Door het verwijderen van de drm, wordt deze tekst pas leesbaar.

In een ebook reader die gemachtigd is met hetzelfde DRM "profiel" wordt deze dus als het ware op de achtergrond ge-unzipt met als wachtwoord je persoonlijke DRM code.

Omzetten naar PDF heeft dus alleen zin als de DRM er is afgehaald waardoor de files als het ware zijn ontdaan van hun met het DRM aangestuurde zip beveiliging.

profile.country.nl_NL.title
elszderoos
Bezoeker

Dag, Sinds twee weken heb ik ook een sony PRS-T2 reader. Ook die functioneert niet naar behoren. Het bekende verhaal: woorden worden verkeerd afgebroken, sommige boeken laten lege bladzijden tussendoor zien.

Kortom, waardeloos. De klantenservice doet of ik de eerste ben die opneem over dit probleem. Erg klantonvriendelijk.

De update is is niet nodig, zegt het systeem.

Er zit niets anders op dan het ding op te sturen naar techrepair. Een zeer vervelende 'oplossing'. Apparaat twee weken kwijt, en maar afwachten of ik er iets mee opschiet.

Dus... Sony..... wees eens wat klantvriendelijker en los het op in plaats van nieuwe apparaten door te sluizen naar een reparatiebedrijf dat er 'ook niets aan kan doen'.

Message was edited by: elszderoos

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Chris,

Hartelijk dank voor uw begrip.

Ik kan me uw ontevredenheid best voorstellen.

Uw excuses vind ik bijzonder attent.

Ik wens u nog een informatieve tijd op het forum toe.

Met vriendelijke groet,

-Tycho-

Forum Moderator

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Iets bekend aan het stilzwijgend SONY front? Over drie weken met vakantie en bijna genoodzaakt om weer ouderwets boeken mee te nemen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Inmiddels van SONY twee verzoeken gekregen om een enquette in te vullen over en mijn ervaring met en de reader, en met de de service. Tsja, daar kwamen beide  dus niet zo goed vanaf. Totaaloordeel mijnerzijds een 2 (voor de moeite zei mij leraar altijd). Maar of dat enige invloed heeft, ik betwijfel dat. Ook een review op de website van de concsumentebond aangemaakt met het advies (in tegenstelling van de beoordeling van de bond zelf) NIET KOPEN voordat een oplossing is geboden.

Ik sta voor het dilemma ofwel de reader retour te zenden, al dan niet met geld terug eis, of nog even in de wacht.

Chris

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Chris,

Met uitzondering van de forum post van Dhr Klis eerder in deze thread, is Sony nog niet op deze kwestie teruggekomen. Uiteraard houd ik dit dagelijks voor u in de gaten.

Met vriendelijke groet,

-Tycho-

Forum Moderator

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Dank je wel. Blijft vreemd. Ik denk erover om binnenkort maar eens een tweet en faceboek actie te starten rond dit probleem. Wellicht doet dit vogeltje dan wonderen en haalt SONY uit zijn winterslaapje.