annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Er is iets goed mis met de PRS-T2

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er is iets goed mis met de PRS-T2

Ik heb de reader terug gestuurd, er is iets fouts mee.

Als ik 2 exact gelijke boeken in mijn T1 vergelijk met mijn T2 dan kunnen er op de T1 een paar woorden meer op een regel.

Bij gekochte boeken worden woorden verkeerd afgebroken aan het eind van een regel.

antwoord wordt bij het eind van een regel a volgende regel ntwoord in plaats van dat het hele woord doorschuift naar de volgende regel.

Er klopt gewoon iets niet in de afbraak van de woorden en bladzijdes die er op de T1 volkomen normaal uit zien, zijn een puinhoop op de T2.

Plaatjes van 800x600 wat de standaard resolutie is, worden verkeerd weergegeven.

Het is me duidelijk dat er met de software van deze reader iets mis is.

Zoomlevel, bijsnijden,marges,het maakt niet uit, er is iets goed mis met deze reader en ik kan in de huidige staat alleen maar afraden het ding te kopen.

Ik had al bugs gevonden over het feit dat sommige apps niet wachten op de totstandkoming van een draadloze verbinding maar ook het resizen doet de reader niet goed.

Voor de grap een plaatje van 1200X1600 er op gezet.

Deze wordt 2x zo groot weergegeven ( Waar de T1 hem netjes resized)  en is onleesbaar.

4 boeken terug gebracht naar hun oorspronkelijke font.

De bladzijdes zien er gelijk uit maar op de T1 staat meer tekst dan op de T2 en de T2 schuift een woord dat aan het eind van de regel staat niet door naar de volgende regel maar breekt gewoon af op de plaats waar het scherm ophoudt.

Ik heb de PRS-550 PRS 600, de 650, de PRS-T1 en de PRS-T2 en de laatst genoemde geeft alle uitgeteste boeken en bladzijdes niet correct weer.

Uiteraard nieuwste software en factory reset gedaan,het helpt niet.

Pas als ik in de .css van een boek laadt dat er een rechtermarge van 5 pt moet zijn, is de rechterkant correct maar dan moet ik in elk boek de marges gaan veranderen, voor mij is dat geen probleem,maar een onervaren koper zal dit niet lukken.

Hij "denkt" gewoon dat het scherm breder is dan hij in werkelijkheid is.

Slechts een plaatje van 570 x 760 kan goed weergegeven worden,elk groter plaatje wordt verminkt.

Natuurlijk zou dit exemplarisch kunnen zijn,maar een bij de plaatselijke Dixons (met vermelding niet goed geld terug) trad exact hetzelfde probleem op.

Er wordt geen 800x600 weergegeven,het afbreken is onjuist,Facebook doet het niet, in mijn lange rij van Sony van Sony readers is dit het meest slechte examplaar wat ik ooit ben tegen gekomen, daarnaast zie je elke vingerafdruk op het matte zwart.

Slechte keuze Sony !

94 ANTWOORDEN 94
profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Mee eens, zelfs een digibeet als ik kon eenvoudig de DRM kraken. Het is als de beveiliging op DVD's, ook zo een onzinding dat door iedereen met een klein beetje verstand zo kan kraken. Elk beveiligingssysteem is denk ik helaas "kraakbaar", wat uit mijn ervaring ook een probleem is voor de "auteursrechten beschemde" filmpjes op mijn website CANStageVideo.

De bieb staat dus voor een vooralsnog onoplosbaar dillemma, nu kunnen ze de 21 dagen uitleentijd blijkbaar wel in PDF formaat technisch regelen, maar niet in de bestaande DRM afspraken, en de leesbaarheid van PDF formaat boeken zijn erg afhankelijk van de wijze waarop deze zijn "gefabriceerd" in relatie met de software. 

Dank voor je hulp

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Als het met de huidige gang van zaken zo blijft,verdwijnt de bieb, in mijn woonplaats zijn zo al 6 vestigingen gesloten,en schrijvers oefenen ook druk uit, er zijn al boeken die alleen nog op epub formaat verschijnen,maar er zijn ook schrijvers die juist publicatie via ebook verbieden,de marge van een gemiddelde schrijver is 1 euro per verkocht boek en men haalt de meest rare truukjes uit, Paul Goeken verkocht zowat geen enkel boek.

Tot hij terugkwam als Suzanne Vermeer en de ene bestseller na de andere verkocht.

Ik heb zelfs boeken van Paul Goeken waarop "suzanne" zegt dat het een gigagoed boek is,en die oplage werd gelijk 3 keer meer verkocht.

Nadeel is dat een e-book wordt gezien als een electronisch iets waarop 21% BTW staat en een papieren boek levert 6% op, kijk dat je de reader op 21% zet, prima,maar waarom het boek.

Voordeel is weer dat voor papieren boeken een minimum prijs is vastgesteld die voor e-books niet geldt.

Daar kan men mee stunten,maar dat drukt de prijs van een gewoon boek weer.

Hoeveel bomen kost een papieren boek en hoeveel gifstoffen komen er aan te pas om dat papier te recyclen...

Abbyy Finereader waar ik "beroepsmatig" mee werk, kost daarentegen ook 159 euro.

Je hebt "scanmiepen" die een sheetfeeder scanner hebben,die rukken een boek uit elkaar, gooien er een word script overheen en hebben een epub ( vol fouten zoals eikaar ipv elkaar, weieens ipv weleens ) terwijl ik er gemiddeld 4 weken mee bezig ben, men zet advertenties voor spotgoedkope e-readers op MP en als je reageert is het ding al verkocht maar kun je voor 15 euro een cd kopen vol met die rommel,maar ook met de echte boeken ontdaan van DRM, en met de opbrengst koopt men weer nieuwe.

Dan krijgt de schrijver zijn/haar euro niet en uiteindelijk is het afgelopen, het blijft een grillige wereld, maar goed, over een paar jaar zien we waar het staat en zullen kinderziektes opgelost zijn, of er komt een totaal nieuwe standaard en het is afgelopen,maar wat en hoe je ook codeert,het moet altijd gedecodeerd worden (leest echt prettiger :wink: ) alleen moeten we tot die tijd wel kijken waar echte fouten vandaan komen en wat functioneel is.

De zwarte prs-T1 heeft een enorme spiegelende lijst, de T2 een matte, maar wel een waar je helaas vette vingers alleen met een natte doek vanaf krijgt.

En laat maar eens een broodkruimel op het scherm vallen die heen en weer beweegt in het infra rode veld en je krijgt de meest "leuke" effecten, we zijn er nog lang niet.

En waarom er geen "verklarend" woordenboek in zit ipv een vertaal woordenboek, is me ook nog even een raadsel.

Ook zonder bugs blijft er nog genoeg te veranderen, ik ga door met renoveren, voor een volgende bug open ik een nieuw topic.

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Zo blijf je leuk bezig, maar ondanks alle zwarte boekenwolken toch een prettige kerst en een goed leesbaar 2013. Voorlopig doe ik het maar met gekochte e-boeken en zakelijkerwijs "hergecodeerde" boeken (en af en toe een van beveiliging ontdaan krijgertje). En natuurlijk met mijn hobbymatige videoregistraties en mijn EMMA TV (vrijwilligers)werk, die ook met nauwelijks te beveiligen bescherming van auteursrechten en beeldrechten te maken hebben.

We blijven leuk bezig, beter als achter de geraniums.

profile.country.nl_NL.title
RS111111
Nieuw

Mijn geduld is op. Het wil er bij mij niet in dat oudere ereaders van Sony (de 650) geen, maar nieuwere wél problemen geven. Hoewel enkelen op dit forum zich bijzonder inspannen om duidelijk te maken waar het probleem zit, ga ik me niet verdiepen in DRM's en codes en omzetten, maar wil gewoon lezen.

Ben zeer teleurgesteld in de nieuwe firmware waar ik mijn hoop op gevestigd had, en ga proberen de ereader terug te geven aan de NRC waar ik hem gekocht heb.

Dan maar de Kobo. Op het forum van ereaders.nl zie ik daar geen problemen mee zoals met de Sony.

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Gelijk heb je, ik beraad mij ook op teruggave of telkenmale ter reparatie aanbieden binnen de garantieperiode totdat ze hem terugnemen. Ik begrijp dat het technisch nogal moeilijk is om een robuste reader te maken die voorbereid is op softwareverschillen/wijzigingen, dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Ik ben  toch ook niet veratnwoordelijk voor de technische "inhoud" van een TV. Wanneer die niet naar behoren werkt is de leverancier daarvoor verantwoordelijk, ook als zit de fout in de onderdelen of de door derden ingebrachte software.

Het bevreemd mij ook dat, ondanks de vele begrijpelijke redenen waarom de SONY niet goed werkt, dat het andere e- reader fabrikanten (geldt ook de PRST 1) wel lukt om problemen zoals hier geschetst het hoofd te bieden. Wijzigingen in aangeleverd software of fouten daarin zijn het probleem van de "inbouwer" en niet van de gebruiker. Ik ga me daarop maar eens inlezen, kijken wat de gebruiksaanwijzing zegt over PDF boeken, en dan besluiten wat te doen.

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Het is te technisch om uit te leggen waarom iets het bij de een wel goed doet en de ander niet, de Kobo heeft ook zijn problemen,net als de Bebook.

Feit is dat tijdens het uitbrengen van de T2 er een nieuwe xhtml standaard is gekomen,en een nieuwe versie van Adobe.

Zie ook:

http://www.ereaders.nl/06121201_ebooks_slecht_leesbaar_door_fout_in_adobe-software

en

http://www.telegraaf.nl/digitaal/21137235/__Afbreekfout_maakt_ebooks_onleesbaar__.html

Het is meer een kwestie van geluk hebben dat de T1 de problemen negeert, dat is wat anders dan er geen last van te hebben.

De stelling van de TV is niet juist, als in het signaal bv de wss signalering ontbreekt kan je tv zo mooi zijn maar gaat ie mooi niet op breedbeeld.

Toch ligt dat niet aan de tv, die kan je dan ook wel ter reparatie aanbieden maar pas als de content leverancier weer het wss signaal toevoegt zal die tv het goed doen.

Ik kan een epub maken die aan alle standaarden voldoet maar iedere reader gegarandeerd laat crashen.

Ik weet dat Sony in gesprek is met Adobe en het gemeld heeft.

Andersom, als ik een 4:3 beeld in een HD beeld codeer ( wat niet mag,verhouding dient 16:9 te zijn ) dan kan je op je hoofd gaan staan,je tv gaat het niet uitrekken omdat het denkt dat de zware randen links en rechts deel uitmaken van het HD breedbeeld signaal.

De tag maakt deel uit van de nieuwe XHTML en nieuwe Adobe standaard software.

Omdat in de T1 een eerdere adobe mobile versie zit, die de tag niet kent, doet die er niets mee.

In de nieuwe T2 software is wel rekening gehouden met de tag, maar door de fout in de adobe versie wordt deze verkeerd aangeroepen en gaat de fout in.

Als je bij een film DTS gebruikt, heb je een DTS decoder nodig, maar ga je dan als film maker een variabele bitrate in de DTS gebruiken, of een hogere bitrate, dan zal je DVD-speler een harde ruis laten horen.

Maar zeggen dat de T1 beter is omdat ie sommige fouten negeert, is even een brug te ver, want als men alle commando's en tags in de nieuwe HTML op een goede manier gaat gebruiken zal dat een schitterende ebook op de T2 opleveren en bij de T1 zal alles leesbaar zijn,maar gaat de opmaak verloren.

Ik ga hier niet Sony verdedigen want de andere problemen hebben lang genoeg geduurd en er zitten nog wat bugs in de T2 (helemaal niets te maken hebbend met de PDF )

Om even terug te vallen naar tv, stel tv 1 kan alleen stereo laten horen ( de T1 ) en tv 2 ( de T2 ) kan ook Dolby aan.

Gooi nu een uitzending met totaal verknipte Dolby, maar een normaal stereo signaal.

TV 1 pakt de stereo en geeft goed geluid, tv 2 pakt de verknipte dolby en hakkelt en hapert.

Maakt dat TV 1 beter ?

Ik trek me in elk geval terug uit de discussie, voor de meeste mensen is de epub nu weer leesbaar en dat was mijn main goal.

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Lijkt me een goed idee, discussie gesloten. Prettige feestdagen en een readable 2013

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Update bibliotheekboeken.

Zoals eerder gemeld kan je de bibliotheekboeken niet lezen, de PRST 2 slaat pagina's over.

Een vaak werkende oplossing is het volgende:

Download de biebboeken mb.v. de sony reader (calibre kan dit niet). Kijk waar het boek wordt opgeslagen op de PC.

Start Calibre en maak van het PDF boek een e-bub boek.

Verbind de reader met de PC en zet het boek m.b.v. Calibre op de reader.

Mijn ervaring tot dusver is dat het boek dan leesbaar is, soms weliswaar met vreemde spaties. De mate waarin de spaties optreden is voor mij bepalend voor de "leesbaarheid". Maar 3 van de 5 boeken zijn ondanks de vreemde spaties leesbaar, de ander 2 is het vervelend lezen daar er per pagina weing tekst staat (veel spaties).

Ik neem aan dat SONY niet met een oplossing komt, de bieb geeft gemeld dat zij ontevreden zijn met de wijze waarop de boeken worden gepresenteert (en de beschikbaarheid ervan)  (EBCOHOST) en hopen eind dit jaar met een eigen digitaal leensysteem te komen (en nu wel in e-pub).

Maar er zijn nog veel hobbels te nemen volgens de bieb.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Makkelijker is het pdf boek te openen met mobi creator, kies als output HTML, neem vervolgens Sigil, voer daar de HTML in en save als e-pub, de lay out gaat dan meestal niet verloren, ik hoop dat adobe mobile reader wat meer compatible wordt, het is belachelijk dat het PDF formaat wat uiteindelijk door Adobe is ontwikkeld, in de nieuwste versie van de mobile software die in de reader wordt gebruikt, niet compatible is.

Sony mag niet aan de adobe software rommelen en adobe heeft weinig haast.

Ik heb zolang ff de oude prs-T1 adobe op de T2 gezet maar ik kan en mag niet zeggen hoe dat moet, en 1 fout en je brickt je apparaat...

profile.country.nl_NL.title
renvissc
Bezoeker

Is er inmiddels een oplossing voor dit probleem? En zo ja, wat is de oplossing?