annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ik voel mij bekocht

profile.country.nl_NL.title
alma-voornaam
Bezoeker

Ik voel mij bekocht

Eind april 2011 Sony prs-650 (zonder wifi, 239 euro) gekocht via Bol.com.
Halverwege juli 2011 een 2e sony prs-650 gekocht voor mijn partner.

Twee readers voor totaal 478 euro.

Drie maanden later????? Sony heeft een nieuwe reader prs-T1 voor maar 149 euro, met wifi. Deze is 90 euro goedkoper.

Ontwikkelingen en prijzen kunnen (snel) veranderen, maar na 3 maanden zo'n prijsdaling voor een apparaat met nieuwe technische aspecten (Wifi)????

Ik voel mij werkelijk misselijk en bedrogen

,

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik begrijp je gevoel,maar bekocht hoef je je niet te voelen,de 650 is stukken solider,aluminium,en er is een enorme vraag naar op Marktplaats,zeker nu die goedkopere wifi zoveel problemen heeft.
Ik ben blij dat ik mijn 650's nog heb want die prs t1 is met al die bugs de prijs niet waard.

Bij mij gaan beide prs-1 terug en lang leve de 650.

Wifi valt enorm tegen, de internet pages zijn nauwelijks leesbaar en als je wireless een boek van je collectie wilt laden dan moet je het ip nummer weten,want je kan niet zomaar door je thuisnetwerk scrollen.

De prs t1 is gemaakt van plastic,je moet weer een nieuwe hoes gaan kopen (flikt sony met elk model,de hoes van de vorige past gewoon nooit.

Ik zou juist zeggen,wees blij met je 650 !!

profile.country.nl_NL.title
alma-voornaam
Bezoeker

Bedankt voor je reactie. Leek mij heel handig om draadloos te kunnen werken. Lang zitten te wikken en wegen tussen een reader of een tablet. Maar goed kunnen lezen in zonlicht en laag stroomverbruik heeft de doorslag gegeven voor een e-inkt reader.
Ik ga binnenkort een lezing geven over readers. IPadres opgeven, dat zal een gepuzzel worden voor de minder digitaal begaafde gebruiker.

Heeft de nieuwe prs-T1 wel een mac-adres? Ik (en vele anderen) heb een macfilter in de router. Niet dat ik nu van plan ben om deze nieuwe reader aan te schaffen.

Ik heb geen Sony-hoesjes gekocht, vind ze veel te duur. Heb een insteekmap/tasje gekocht via internet.

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste,

Voor wat betreft de ervaren problemen met de PRS-T1 verwijs ik u naar het topic dat hier over handelt, ik heb dit geëscaleerd naar Sony Support en verwacht binnenkort een terugkoppeling op het forum. Dit vraagt echter wat tijd, ik hoop dat u dit begrijpt.

Het topic kunt u hier vinden: https://www.sony.nl/discussions/message/698736#698736

Beste groet,

-Tycho-

Forum moderator

profile.country.nl_NL.title
alma-voornaam
Bezoeker

Beste moderator

Ik heb het niet over de problemen.

Ik voel mij bekocht, omdat ik pasgeleden 2x een reader gekocht hebt en slechts 3 maanden later is er een nieuwer model met Wifi aan board en bijna 40% goekoper is.

Het gaat niet om opruimingsprijzen, lastminute of een op=op actie.

Moet u zich eens indenken als u zelf zoiets gekocht hebt, hoe zou u dat dan ervaren.

Wij zijn wel heel tevreden over onze prs-650 reader, daar gaat het niet om, 't is een fantastische reader!

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik zou de PRS-T1 lekker even laten liggen, hij heeft wel wifi maar ook zeer veel problemen.

Je kan beide modellen ook niet goed vergelijken, de 650 heeft een aluminium body hetgeen ook een hogere productieprijs met zich meebrengt, de PRS-T1 is van plastic.

De 650 bestaat al wat langer dan 3 maanden en wordt nog beter met de prs-plus  software,waarmee je kan voorkomen dat per ongeluk het woordenboek wordt geactiveerd en een hele bundel andere dingen.

Deze software is niet van Sony en je verspeelt je garantie er mee maar is grandioos.

Ik heb net als jij 2 stuks 650 en 2 stuks prs-t1 maar heb de laatste 2 dus terug gestuurd.

De 650 draait op geheel eigen software, de prs-T1 gebruikt als onderliggende schil android.

Ondanks dat de prs-T1 dus meer lijkt te hebben,is het duidelijk een versie die goedkoper is puur door het gebruikte materiaal en de software die grotendeels public domain is en door anderen is gemaakt.

Als ik de 650 laat vallen,zit er op zijn hoogst een gat in mijn laminaat,laat ik de prs-t1 vallen dan is de kans groot dat ie kapot is.

Een derde 650 heb ik op bieden op marktplaats gezet en die ging weg voor 200 euro,daar kun je een PRS-T1 voor kopen en dan hou je nog geld over.

Ik heb daar nu spijt van,mijn prs-t1's zijn al terug naar de winkel en ik zou mijn 650's er voor geen goud voor willen ruilen,zeker met prs-plus is het de beste reader die er te koop is,ook al heeft ie geen wifi, en met die wifi kan je weinig doen,je krijgt geen overzicht van je netwerk,als je iets van je pc wilt downloaden moet je het ipnummer weten en een server op die pc draaien,wireless boeken van je pc naar je reader sturen is er dus niet bij. (niet zonder software van anderen)

Dat viel me dus ook enorm tegen,je moet calibre in server modus draaien wil je bij je boeken kunnen maar vanaf je pc verzenden wireless,kan niet,alleen andersom maar dan moet je ook je firewalls aanpassen.

Zo maar even een boek van een nas afhalen kan alleen als er een sambaserver op draait en je het ip nummer kent.

Maar bekocht, overal heb je dat,ik koop vandaag dit type telefoon en morgen komt er een ander type voor een goedkopere prijs.

Mijn nieuwe tv stond 3 maanden later ook 350 euro goedkoper en voor hetzelfde geld had ik er nu een met meer opties,dat zal je altijd houden.

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

Wat een gezeur toch over de PRS-T1.

Er wordt maar geschreven, over al die bugs en noem maar op?

Nou ik heb hem zelf ook hoor, ik gebruik de Touch, ik ga naar internet en heb er 300 boeken op en hij heeft nog steeds totaal geen problemen. Ook haal ik boeken op uit mijn dropbox en dat gaat allemaal vlekkeloos.

Ik geeft toe dat er misschien best wel een Bug in kan zitten, alleen heb ik nu sinds een week deze reader, heb er van alles mee gedaan en heb de bug nog niet gezien.

En een Bug is natuurlijk niet AL die bugs, zoals ik hier lees.

Ik hoop dat de bug bij mij weg blijft en komt het misschien toch een keertje voor, dan heb ik pech...:smileyconfused:

Verder, hij is zeker niet van plastiek, het is een mooi soort kunststof net als veel andere readers hebben en het knoppen gedeelte is nog steeds van aluminium.

Wie weet komt er binnenkort toch nog wel een firmwar update.:smileylaugh:

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea

Message was edited by: jethea