annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS-T2 past pagina niet aan

profile.country.nl_NL.title
Ayur2000
Bezoeker

PRS-T2 past pagina niet aan

Ik heb vorige week de T2 ereader gekocht en hier vol enthousiasme 3 boeken op gezet die ik gekocht en vervolgens gedownload heb via bol.com. Mijn probleem is dat de ereader de pagina's buiten het scherm laat doorlopen ongeacht het formaat en het lettertype. Dit is het geval bij 2 van de 3 boeken.

Ik heb werkelijk alle opties geprobeerd om de tekst binnen het formaat van het scherm te krijgen maar niets werkt. Ik zit nu dus met 2 boeken die onleesbaar zijn omdat maar de helft van een willekeurige pagina zichtbaar is. Ik kan de pagina niet slepen en ook het kleiner maken van tekst heeft geen nut.

Ik ben teruggeweest naar de winkel waar ik hem gekocht heb (Dixons) maar daar zeiden ze dat het waarschijnlijk een fout bestand van bol.com is. Bol gebeld maar op mijn pc en telefoon kan ik het bestand wel goed lezen dus daar lag het niet aan. Nu ben ik hier omdat ik geen opties meer weet.

Als iemand mij zou kunnen helpen dan graag, op dit moment kan ik niet veel met deze reader.

Aanvullende info:

Ik heb de meest recente update geïnstalleerd.

Het maakt niet uit of ik de boeken direct download via de ereader of dat ik ze download naar mijn desktop en ze op de reader zet mbv het programma van Sony of Calibre.

Message was edited by: Ayur2000

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.nl_NL.title
willywaxx
Bezoeker

heb net gisteren dezelfde reader gekocht, maar hij doet bij mij hetzelfde.

mis hele alinea's. heb je al een oplossing?

profile.country.nl_NL.title
Ayur2000
Bezoeker

Nee, helaas niet. Ik heb de supportlijn van Sony gebeld maar die komen niet verder dan "installeer de meest recente update en als dit niet werkt reset het apparaat". Dit werkte niet.

Ik ben toen teruggegaan naar Dixons waar ze me een nieuwe aanboden, ik heb in de winkel op de nieuwe reader een e-book gezet (via de downloadlink van Bol.com) en bij de nieuwe was hetzelfde aan de hand, ook hele alinea's die missen. Ze hebben hem toen ter reparatie naar Sony gestuurd, ik ben hem nu dus een tijd kwijt 😕

profile.country.nl_BE.title
wilfredVL
Bezoeker

Hi,

Ik heb net mijn Sony E-reader T2 ontvangen via BOL.com.

Daarop meteen mijn favoriete schrijver, Stephen King, opgezocht en zijn boek "22-11-1963" gekocht.

Wat schets mijn verbazing? De rechterkant van de pagina's tekst zijn weggevallen. De reader laat alleen de linkerkant volledig zien - en de rechteruiteindes van de zinnen vallen gewoon weg.

Dat is wel crap, en precies hetzelfde wat jij ook hebt blijkbaar.

En Sony wast hun handen in onschuld?

Nog nieuwe ontwikkelingen hierover, want ik ben van plan morgen de klantenservice van Sony hier eens over aan de tand te voelen.

Dit is niet acceptabel natuurlijk, het is duidelijk een bug want meer mensen hebben er last van 😞

Groetjes,

Wilfred

profile.country.nl_NL.title
Ayur2000
Bezoeker

Ik kreeg afgelopen week bericht dat ik mijn reader kon ophalen, gerepareerd en wel. Helaas was er niets gebeurd, toen ik hem opstartte in de winkel en de boeken gedownload had was nog steeds de pagina niet volledig leesbaar.

Volgens de verkoper was er nieuwe firmware op gezet maar daar was niets van te merken. Gelijk weer teruggeven aan de verkoper waardoor ik hem nog twee/drie weken kwijt ben. De verkoper voelde zich erg schuldig en heeft er een boze brief bij gedaan. Hij zei dat als er de volgende keer niets gebeurd is hij het wil laten escaleren via de klantenservice van de Dixons. Ik hoop dat Sony dit keer wel iets doet want dit schiet niet op.

profile.country.nl_BE.title
wilfredVL
Bezoeker

Nou da's mooi dan, maar niet heus 😞

Ik heb inmiddels ook BOL.COM benaderd met dit probleem, en zij vermoedden dat het gaat om een probleem in het epub formaat van dit boek, en niet in de PRS-T2.

Ik ben geneigd dit toch te geloven want ik heb dit probleem alleen maar met dit specifieke boek, en geen andere boeken.

Ga kijken of ik een credit kan krijgen van BOL.COM voor dit boek ( toch bijna 20,- EURO ).

Hou me op de hoogte van de verdere ontwikkelingen, please 😉

Wilfred

profile.country.nl_NL.title
depaazhaaz
Bezoeker

Beste Wilfred,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zoals vaak in de ICT ligt het probleem in het midden. Ik heb het formaat van het boek ingelezen en er blijkt binnen het boek een bepaalde Apple lay-out te zitten waar het eBook van Sony totaal de fout op ingaat.

Als je een beetje handig bent kan je met het programma Sigil je boek bewerken en in alles secties een search replace doen:

zie bijgaand bestand welke tekst vervangen moet worden.

Als je dit voor iedere sectie doet en je boek opslaat werkt het bij mij prima. Vergeet niet eerst een backup te maken, als je een fout maakt is je eBook kapot.

Gr. Richard

Message was edited by: depaazhaaz

profile.country.nl_NL.title
loukdejong
Bezoeker

Beste Richard,

In één woord: BRILJANT! Voor mij als leek in ieder geval wel!

Ik heb de vervangingen uitgevoerd en het boek werkt nu.

Ik ben wel enigszins teleurgesteld in de ondersteuning van Sony.

mvg

Louk

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke informatie verwijderd.