annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Trage download snelheid Vaio ultrabook SVT1312V1ES

apike6
Nieuw

Trage download snelheid Vaio ultrabook SVT1312V1ES

Ik heb 3 dagen geleden een Vaio gekocht. Internet download snelheid is +/- 4 MB terwijl mijn iPad op hetzelfde netwerk is 40 MB. Mijn vorige computer (Dell met Windows XP) was consistent 40 MB of beter. Ik lees overal over trage Windows 8 internet verbinding. Somige reviews wijzen naar drivers, maar mijn Vaio is up to date. Heeft iemand een oplossing voor mij?

5 ANTWOORDEN 5
msre1973
Nieuw

Mijn nieuwe Viao laptop (SVF152C29M)heeft ook hele trage download snelheid op internet (wij hebben een 100 MB glasvezel abonnement). Eerst dacht ik dat het kwam door de provider (xs4all). Die hebben uiteindelijk een monteur gestuurd. Na vergelijking (speedtest.net)op andere laptop, ipad bleek alles  goed te werken muv de Vaio. Eerst dachten wij dat het lag aan de Wifi verbinding maar toen met een kabelverbinding van modem direct naar de computer de download snelheid ook max 1,5 MB haalde (upload wel goed) was de conclusie dat het iets software matigs moest zijn (voor zover wij konden zien is er sprake van een aparte wifi en LAN driver.)  Ook na downloaden van alle Vaio updates en Windows 8 updates blijft het (toch grote) probleem zich voordoen.  Ik hoop op korte termijn een reactie en oplossing te mogen ontvangen; Zoals het nu gaat is zijn mijn abonnementskosten weggegooid geld met snelheiden uit eind jaren 90. In afwachting op een snelle reactie. Wie kan ons helpen?

Acidsalive
Nieuw

zelffde probleem hier met de vaio svf152c29m. 

als jij het weet hoor ik het graag.

martinluik
Nieuw

Hier nog 1. Zodra de Vaio zijn eerste update heeft gehad keldert de downloadsnelheid. Als ik de laptop herstel en dus alle waardes terugzet is er niets aan de hand. Na een aantal dagen start de computer zich opnieuw op en doet de update uit zichzelf en dan heb ik nog een snelheid van 5 Mbit over in plaats van de normale 60 Mbit. Snap er geen ene hol meer van. Ook ik hoop op een spoedige reactie

tirgys
Nieuw

Hetzelfde probleem met de SVF152c29m, een paar dagen geleden gekocht en kom niet verder dan een downloadnsnelheid van 2 mbps. Op andere computers werkt internet prima, dus ligt aan de laptop zelf... McAfee verwijderd, en  andere virusscanner geinstalleerd, ging daarna prima, maar na de automatische updates van Sony en Windows weer terug bij af.. Al een oplossing?


Ook werkt de touchpad niet goed en blijft de cursor regelmatig hangen.

mmmvanveen
Ontdekker

Precies hetzelfde hier. svf152c29m

Ik zie nergens een oplossing. Ik breng de laptop terug.