Podziel się wrażeniami!
Obrabiam zdjęcia na laptopie asus w PS.
Jak mogę skalibrować kolory,żeby jak najbardziej wiernie oddawały to,co zobaczę na monitorze, z tym co wyjdzie po naświetleniu na papier?
Czy lepiej wywoływać fotki na macie czy na błyszczącym papierze?
andrewpl napisał(a):
Obrabiam zdjęcia na laptopie asus w PS.
Jak mogę skalibrować kolory,żeby jak najbardziej wiernie oddawały to,co zobaczę na monitorze, z tym co wyjdzie po naświetleniu na papier?
andrewpl napisał(a):
Czy lepiej wywoływać fotki na macie czy na błyszczącym papierze?
Dzięki
Hej!
Podłączę się pod temat kalibracji.
Zainwestowałem w dobry monitor na matrycy VA. Nie jestem profesjonalistą więc (na razie) nie będę kalibrował monitora sprzętowo. Wiadomo, koszty.
Czy macie swoją sprawdzoną metodę na kalibrację programową? Dodam, iż wiem, że to półśrodek.
Na stronie Obiektywni.pl znalazłem taki artykuł:
http://www.obiektywni.pl/czytelnia/artykul-204-2.php
Co o tym sądzicie?
Temat rzeka.
Można by było długo pisać, zresztą o ile dobrze pamiętam to Lajam kiedyś dobrze podsumował problem kalibracji w środowisku foto-amatorów.
Powiem krótko. W Cortland w K-cach wzięli za to 70zł i jestem zadowolony.
W moim miasteczku kalibrują w jednym miejscu i chcą za tą "operację" 200PLN
Moim skromnym zdaniem troszkę za dużo.
Im wiecej czytam tym bardziej jestem w kropce.
Chodzi mi o utworzony profil ICC mojego monitora. Jest on w tej chwili ustawiony w systemie operacyjnym jako profil domyślny monitora.
Jeśli chodzi o program do obróbki graficznej, który wyposażony jest w system zarządzania kolorem, to czy w tym programie także muszę ustawić ten profil jako roboczy (przestrzeń robocza)
AdobeRGB nie biorę w ogóle pod uwagę - jest "poza zasięgiem" mojego sprzętu oraz naświetlarki w laboratorium fotograficznym (Vertis).
Zależy mi na poprawnych ustawieniach, ponieważ chcę korzystać z soft-proof'a czyli podglądu, korzystając z profilu ICC materiału na którym będą naświetlane zdjęcia.