annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Aansluitvraagje

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Aansluitvraagje

Goedemorgen,

Voordat ik de hele boel op z'n kop ga zetten eerst even een vraag.

Ik heb een 55XE9305, die is aangesloten op mijn Denon receiver.

Werkt prima.

Maar nu wil ik mijn Nvidia Shield TV rechtstreeks op de Sony aansluiten, maar zal dan het geluidsspoor worden doorgevoerd door de Sony en ik dus Dolby THD en DTS HD MA gewoon over de receiver kunnen laten lopen?

 

De Sony is aangesloten via een optische kabel.

 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Waarom niet aansluiten via je receiver?

 

Sluit zelf alle apparaten aan aan op de receiver. Bijvoorbeeld. Ziggo kastje, Apple TV, Sony BD etc. En dan één HDMI naar de TV. Geen gedoe met ARC/cec of toslink kabels etc…

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Dat heb ik nu ook, werkt prima.

Maar mijn receiver kan geen HDR 60hz doorsturen, hij gaat maar tot 30hz.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Weet niet welke receiver je hebt, maar al eens geprobeerd? En dan de receiver op passthrough zetten. 

 

Anders kun je deze waarschijnlijk aansluiten via HDMI TV en toslink naar de receiver . 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik heb mijn Nvidia Shield TV rechtstreeks op mijn Sony TV aangesloten op HDMI1 ingang. Werkt perfect. Voordeel: Cec control goed in te stellen. Shield TV aan start ook mijn TV op. Diverse mogelijkheden instelbaar. 4K HDR op 60hz werkt perfect. Of DTS doorgezet wordt naar je Audio receiver is mij niet bekend. Ik vindt goed beeld belangrijker dan geluid. Ik werkt met een simpele soundbar via HDMI ARC out. 

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Denon AVR4520.

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Nu loopt de Shield via de Denon, ik vind geluid bij een film heel belangrijk, daarom kijk ik ook geen Netflix. Als ik een film kijk moet ie minstens Dolby True HD of DTS HD MA als geluidsspoor hebben.

Dus vandaar mijn vraag.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Paulkokkie

Achteraf ben ik het toch volledig met je eens.

Ik heb inmiddels met diverse aansluitmogelijkheden geëxperimenteerd. Kwam toch eveneens tot de conclusie dat mooi geluid belangrijker is dan het wel of niet doorgeven van de 4k signalen. 

Ik kijk nu Netflix en Youtube via mijn Marantz surround receiver. Veel beter geluid. Volgens mij komen Marantz en Denon uit dezelfde fabriek. 

Even sparen om de nieuwste AV surround receiver aan te schaffen. 

Dit combineert beide voordelen. 

Zowel beter geluid als de doorgifte van 4k video. 

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Goedemorgen,

Dat is mooi dat je tot inkeer bent gekomen.:grin: Ik kijk al, sinds dat ik een stereo videorecorder had, tv die op een versterker is aangesloten, dus een jaar of 35, al moet ik eerlijk toegeven dat het geluid wat uit mijn Sony komt zeer goed te noemen is.

En Marantz en Denon komen inderdaad uit dezelfde fabriek.