annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Apps op je GoogleTV

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Apps op je GoogleTV

Er zijn twee manieren om Apps op je GoogleTV te krijgen

1. Apps die speciaal voor GoogleTV bedoeld zijn:

- Deze zijn via 'Google Play' app op de GoogleTV te downloaden

- Dit zijn er nog niet veel voor de Nederlandse markt, maar het worden er in de toekomst hopenlijk meer.

- Er zijn gratis en betaalde applicaties. Eenmaal aangeschaft, is updates ontvangen veelal gratis.

- Een interessante optie zijn de GoogleTV remote apps (een ontvangende voor de GoogleTV en een zendende voor op je telefoon, tablet of PC). Die maken het mogelijk een op je tablet gevonden youtube filmpje naar je GoogleTV-kastje door te passen, en deze op je TV af te spelen. Het maakt dan dus niet meer uit op welk van je apparaten je begonnen was iets op internet te zoeken. Ik heb zelf de neiging een kort youtube filmpje op tablet of pc of telefoontje te bekijken, maar als het een wat langer filmpje is, dan wil ik die wel op de TV zien.

2. Apps die voor andere Android systemen bedoeld zijn, en toevalligerwijs ook op de GoogleTV werken.

- Om deze te kunnen installeren zijn de volgende stappen nodig:

--  Applicaties van Unknown Sources moeten toegestaan worden te installeren.
    Dat doe je door onder [HOME] [MENU] System Settings -- Applications -- Unknown Sources aan te vinken.

-- Je moet een installatie file (.APK) hebben en deze naar je GoogleTV brengen.

- De zoekterm voor deze manier van extra apps installeren is 'sideload app google tv'

- Lang niet alle .APKs van programmas die eigenlijk voor andere systemen bedoeld zijn werken op de GoogleTV  natuurlijk. Ik heb Google Earth geprobeerd - werkt niet - en dus maar weer gedeinstalleerd.

Ad 2

====

-- het kan bijvoorbeeld door ze vanaf een Android Tablet of Telefoon te installeren, ze te backuppen (nu heb je de .apk), deze naar jezelf te emailen, de email in Chrome in je webbrowser te openen (nu is ie op je GoogleTV beschikbaar), en te downloaden en installeren (en dan hopen dat ie inderdaad werkt).

-- Heel handig is het dit te doen met de DropBox App. Is die App namenlijk eenmaal geinstalleerd, dan hoef je niet meer 'naar jezelf te mailen' maar kan je in 'DropBox' een directory met APKs aanleggen, waar je zowel vanaf het bron-systeem (je telefoon en/of tablet en/of PC) als vanaf je GoogleTV bij kan.

-- Ik heb bijvoorbeeld de APK van de gratis app NLRadio ge-sideload (van mijn tablet, via DropBox, welke ik eerder via webmail gesideload had; Alleen NLRadio.apk geinstalleerd, ben niet ingegaan op de optie een extra geluidafspeler te installeren, dat was niet nodig). Nu kan ik via de GoogleTV nederlandse radiozenders als internetstreams beluisteren (en zelfs tegelijkertijd, gesoundmixed met TV geluid of Internet Video geluid).

Message was edited by: Hans_Klis

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

De RTLXL app (versie 8 mrt 2012) werkt ook

profile.country.nl_NL.title
d.a.houtman
Bezoeker

Doet de uitzendinggemist app het niet?

profile.country.nl_NL.title
d.a.houtman
Bezoeker

dat heb ik gelezen. ik bedoel: als je de apk van uitzendinggemist op het apparaat zet, werkt hij dan?

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

nee.

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

zie deze post in ditzelfde forum

https://www.sony.co.uk/discussions/message/812549#812549

'de' app van uitzendinggemist doet het niet.

De website doet het wel.