annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Blu-Ray speelt plots niet meer af.

profile.country.NL.title
Peter12345.
Ontdekker

Blu-Ray speelt plots niet meer af.

Ik ben spijtig genoeg in het bezit BR's die plots in geen enkele ( vier stuks verschillende spelers 1 x Sony standaard 1x Sony 3d 1x Speler die ook upgrade naar 4K en 1 3d LG speler) speler meer afspelen.

Het lijkt erop dat ze corroderen net als destijds de Laserdisc.

Ik vrees voor mijn klassieke collectie het begon met één en nu zijn het er inmiddels vier .

Als iemand weet wat dit is zou ikhet graag weten.

Foto's van de hoesjes welke het betreft:

BR. opera hoesjes.jpg

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Toch wel heel vreemd dat de 4 spelers de Blu-Ray's niet meer afspelen?

Nu uitzoeken welke speler het probleem mogelijk veroorzaakt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Peter12345.
Ontdekker

Niet de speler veroorzaken de problemen maar de disc zijn plots niet meer afspeelbaar. andere bd's pelen "nog" gewoon af.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Heb je geprobeerd om ze met een andere Blu-ray speler af te spelen?
Lijkt me sterk dat ze degraderen. Die schijfjes zijn bijzonder veilig tegen afbreuk namelijk.
profile.country.NL.title
Peter12345.
Ontdekker

Ik blijf het vreemd vinden dat van mijn 65 BR schijfjes er vier het niet meer doen. Voor alle duidelijkheid het begon met één en binnen ongeveer een anderhalf jaar heb ik er nu vier met de spelers is niets mis ze spelen de andere gewoon perfect af.

Destijds is het zelfde gebeurd met de Laser disc daar kon je het zelfs aan de rand zien , die rafelde ,echt veel is daar niet over gepubliceerd terwijl ik mensen sprak die het zelfde is overkomen.

Met CD en DVD is het mij nog niet overkomen en spelen de cd’s in echte top CD speler af als ook in DVD en Blu-Ray spelers


Mijn vraag is duidelijk denk ik waarom gebeurd dit met willekeurige Blu-Ray schijfjes over een ruim tijd verloop .

Ze ( BR’s) zijn al bijna niet meer te koop zeker niet “klassieke” opera’s sinds 2018 maar mijn conclusie is dat ik er geen meer aan zal kopen gewoon omdat het vertrouwen in dit medium geheel is verdwenen net als in de laser disc die heb ik nog op tijd voor een prikkie van de hand gedaan.

Met vriendelijke .