annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DAV-DZ260 aansluiten op nieuwe mediabox UPC (Horizon)

profile.country.nl_NL.title
sonaya
Bezoeker

DAV-DZ260 aansluiten op nieuwe mediabox UPC (Horizon)

Hallo,

Ik heb al een aantal jaren de dav-dz260 en ook de oude upc mediabox. Destijds is mij door Sony meegedeeld dat ik deze 2 niet op elkaar kan aansluiten, m.a.w. ik had bijna niets aan mijn home cinemaset, alleen als ik een dvd ging kijken . Nu zie ik bij kennissen dat zij hun goedkope cinemaset wèl op hun upc mediabox hebben aangesloten! Erg vreemd....

Nu heb ik de nieuwste mediabox van upc Horizon. Ik wil graag het geluid hiervan via de cinemaset laten lopen,maar ik weet niet hoe ik deze aan moet sluiten en Sony verwijst mij naar upc en upc naar Sony, m.a.w. zoek het maar uit.

Zie hieronder de achterkant met aansluitmogelijkheden van de mediabox. Kan iemand mij svp adviseren m.b.t. de aansluiting zodat ik eindelijk eens van dolby surround kan genieten?

upc box.jpg

Iemand heeft mij verteld dat ik het met een SPDIF kabel moet proberen (van de mediabox direct op de Sony). Klopt dit? Zo ja; hoe heet zo'n kabel die ik daarvoor nodig heb?

Verder heb ik 2 speakerkabels die te kort zijn. Normaal haal ik dan andere langere kabels maar Sony heeft zijn eigen "aansluitklipjes" (hoe noem je die dingen?). De langere Sonykabels waren destijds erg duur en het zit er voor mij momenteel helaas niet in om deze aan te schaffen. Ik zal dus langere kabels moeten solderen? Is er een andere optie?

Grtz Sonaya

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

De DZ260 heeft geen optisch of coaxiale ingang voor digitale audio.

Om het audio signaal van de Horizon Box via de DZ260 te laten lopen:

Aansluiting 8 van de Horizon box verbinden naar de audio ingang van de DZ260 (zoals met de vorige mediabox).

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
sonaya
Bezoeker

Hi,

Dit begrijp ik niet. Dit is de achterkant van de Sony;

Screenshot_2012-12-16-20-52-34.jpg

Wat is nr. 7 dan?

En wat is de audio ingang op het plaatje? Het vervelende is dat ik de Sony niet van de achterkant kan bekijken, omdat de speakerkabels te kort zijn en zo strak achterin zitten dat ik hem niet eens naar voren kan schuiven. Dan moet ik op de tast alles speakerkabels loshalen en er weer in doen met een spiegel, vandaar ook mijn vraag over het verlengen van de kabels! (heeft iemand daar overigens nog antwoord op?)

En jij noemt aansluiting 8 van de mediabox maar daaar staat bij "voor analoog stereogeluid". Wat houdt dit dan in?  

Mijn buren hebben een goedkoop cinemasetje met 1 simpel kabeltje naar de tv en hebben perfect surround geluid. Ik begrijp niet waarom dit bij de Sony zo omslachtig moet zijn.

Grtz Sonaya

Message was edited by: sonaya

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry ik had de DZ230 voor me.

Als je van de Horizon Box aansluiting 7 (bovenste) met de DZ260 aansluiting 7 (linkse) verbindt d.m.z. simpele RCA kabel en in de Horizon Box is uitgang 7 geselecteerd moet het werken.

Je kan ook gebruik maken van een Optische verbinding.

Vanaf de Horizon Box aansluiting 7(onderste) naar de DZ260 aansluiting 7 (rechtse).

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
sonaya
Bezoeker

Dank je wel. Wat is beter, een rca kabel of een optische? Geen verstand van :smileyconfused:.

Net een optische gekocht namelijk...


Aangesloten: geluid upc komt nu alleen uit de centrale speaker, uit de voorspeakers een beetje en uit de subwoofer, maar met een tamelijk simpel geluidje. Hier heb ik dus niks aan. De Sony staat nu op stand TV. Op de mediabox kan ik kiezen uit S/pdif output of Dolby ac3 output. Ook staat er S/pdif geluidssynchronisatie. Wat ik ook doe, geen verschil waarneembaar.Hoe krijg ik nou geluid rondom, dus uit de 5 speakers en met een mooie bas?

Zoals ik eerder zei heeft een kennis een simpel goedkoop setje en als je bij hem tv kijkt heb je rondom, dus ook achter je, een mooi geluid met mooie bas. Dat wil ik dus ook.


Nog iemand advies mbt de te korte speakerkabels? En bestaan er geen lange universele kabels met dezelfde aansluitmogelijkheid?


Grtz Sonaya


Message was edited by: sonaya


Message was edited by: sonaya

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Op iedere ingang van de DZ 260 moet apart het geluid worden ingesteld.

Je zou moeten stoeien met de instellingen op de Mediabox maar ook op de DZ 260 (systeem menu - dec mode - bijv. A.F.D. Multi).

Bass kan onderandere aangepast worden d.m.v. Dynamic Bass "ON"

De speaker kabels kunnen d.m.v. een kroonsteentje aan de speakerzijde met iedere soepele kabel gewoon verlengd worden.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!