annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dolby Atmos via Netflix apl UBP X800M2

profile.country.NL.title
Rondvvo
Ontdekker

Dolby Atmos via Netflix apl UBP X800M2

Goedemorgen leden.

Ik ben sinds een maand in het bezit van een STR DN1080 Dolby Atmos reciever.

Aangezien ik de mogelijkheid van 4K en Dolby Atmos wil gebruiken (Ik heb een 7-1-2 Dali systeem) kocht ik een UBP X800M2 speler er bij.

Nu twee vragen:

1) Klopt het dat de speler ALLEEN Dolby Atmos speelt van Bluray en NIET via de NETFLIX app?

2) Is er een mogelijkheid om naast de geinstalleerde apps er 1 toe te voegen?

Voel me namelijk een beetje bedonderd (sorry Sony) 

Bij voorbaat dank voor de reactie

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas niet mogelijk.

 

Specificaties via de ondersteunings pagina van de X800m2:

Atmos Dolby

Dolby Atmos (bitstream out)/Dolby TrueHD-decodering (7.1-kanaals).

 

Geinstalleerde applicatie's zijn alleen via de firmware beschikbaar, zelf installeren is niet mogelijk.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zover bij mij bekend staat de x800m2 niet bij de ondersteunende apparaten voor Atmos vanuit Netflix. Dit is niet zo zeer te wijten aan Sony, maar ook aan Netflix. Die gaat over de ondersteuning in haar eigen App. 

 

Helaas zijn er geen apps te installeren op de x800m. Maar waar vind je dat je misleid bent. Wordt er aangegeven dat je zelf apps kan installeren? 

Persoonlijk vindt ik de kwaliteit van Atmos en 4k van Netflix toch al niet zo geweldig. (hebben dan ook geen UHD abonnement meer op Netflix.) Dit komt mede door de gebruikte compressie. 4k Blu-ray disk met alleen de film (van 2uur) is ongeveer 45 tot 85 Gb. En stream via Netflix is ongeveer 6 GB. Omdat voor elkaar te krijgen heeft men vorm van compressie moeten toepassen. En die is fors 😉

 

UHD disks met Atmos heeft gemakkelijk 3 Gb aan geluidscodex nodig voor het volle geluid vandaar het grote verschil met een Blu-ray. Netflix met Atmos geluid draait op het beste 1509 kbs wat ongeveer een 6-10 % uitmaakt van de originele stream. Dus heb er geen hoge verwachtingen van. Implementatie van Disney+ is al stuk beter. Minder compressie. 

 

Wens je optimale uit Atmos te halen kom je al snel uit op een Blu-ray schijfje 😉

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Rondvvo
Ontdekker

Kudos,

Dank je voor dit antwoord.

Ik weet dat de compressie bij NETFLIX erg hoog ligt (dus ook qua audio)

 

Waar het mij om gaat is dat je verwacht dat als je een 4k / HDR / Atmos speler hebt en die streamingdiensten bevat die dat aanbieden deze ook kan weergeven.

De Disney+ app met Atmos is overigens nieuw voor me. En staat helaas niet op deze speler geinstalleerd.

Wel op mijn Phillips tv maar die heeft weer geen Atmos decoder.

 

Of het verschil veel is tussen ATMOS van NETFLIX of vanaf een disk kan ik uiteraard dus niet beoordelen.

Tot op heden heb ik de film Everest op bluray in Atmos gezien.

Sommige stukken de AV reciever in Dolby digitaal gezet om het verschil te horen. (Ik heb twee Armos plafond speakers). En heel eerlijk? Het verschil was daarin al niet mega.

Vertrouw er op dat mijn STR DN1080 

AV reciever qua kwaliteit wel voldoende is.

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@Rondvvo Ik weet dat het misschien niet leuk is om te horen. Met een Nvidia Shield krijg je wel atmos via vrijwel alle aangeboden apps. Waaronder Netflix. 

Niet een heel duur apparaat en is een ijzersterke oplossing voor afspelen van media met modernere technieken. Toekomstvast voor streamen.