annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

GoogleTV aansluiten op NL decoderkastjes

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

GoogleTV aansluiten op NL decoderkastjes

Post hier je ervaringen bij het installeren van de GoogleTV,
op je Nederlandse TV decoder kastje

Vooraf:

  1. Het aansluiten van je GoogleTV kastje tussen je TV en Decoderkastje vergt een extra HDMI kabel t.o.v. de directe installatie. Deze wordt niet bijgeleverd, moet je mee aanschaffen.
  2. Kijk je met een CAM-module TV, dan kan je geen gebruik maken van de 'overlay' en 'zap' functionaliteit voor Live televisie in de Google TV. Het Google TV kastje verwordt dan tot een internet.
  3. De GoogleTV geeft het gedecodeerde HDMI TV signaal door van decoder naar TV. Er zijn twee Modussen waarop het dat kan doen. In voorkomende gevallen werkt Modus 2 wel en Modus 1 niet. Het kan lastig zijn dit te vinden (zie bijvoorbeeld https://www.bright.nl/uitpakparty-google-tv )
  4. Omschakelen tussen HDMI doorgifte Modus 1 en Modus 2 gaat als volgt:
    * druk op [HOME] op de afstandsbediening.
    * druk vervolgens op [MENU] op de afstandsbediening en navigeer naar System Settings
    * Navigeer naar Unit Settings
    * Onder HDMI set-up kies je voor Advanced Video Setting
    * wissel bij problemen van Mode1 (normal) naar Mode2.

Post hieronder als Reactie de instellingen die bij jou werken, onder vermelding van je TV provider (KPN-Digitenne, KPN-HD, UPC, Ziggo etc.) en ook graag naam/type van je Decoderkastje (...), zodat andere gebruikers er van kunnen profiteren.

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Setup ZONDER settop-box. Geen TV-zap functionaliteit via GoogleTV.

0. Aansluitschema

GoogleTV kastje == TV met Digitenne via CAM insteekmodule == BluRay+2.1soundsystem

== is een extra aangeschafte HDMI kabel,

== is de HDMI kabel zoals ik die al had voordat de GoogleTV werd aangeschaft

Het GoogleTV kastje is ook met mijn thuisnetwerk verbonden (bedraad, met wifi had ook gekund).

Het 2.1soundsystem is op de TV HDMI1 -in/uitgang aangesloten (de aansluiting met audioreturn channel)

Het GoogleTV kastje (HDMI-out) is op een tweede vrije HDMI ingang van de TV aangesloten.

De HDMI-in  ingang van de GoogleTV blijft ongebruikt.

In deze setup hangt de Google TV als een extra apparaat aan het TV/Geluidsysteem.

1. Installatiegebeuren: geluid doorgeven

Bij het doorlopen van de installatieprocedure wordt gevraagd waar het geluid heengestuurd moet worden: dat is naar de TV. Het was niet nodig voor het geluid een optische kabel tussen soundsystem en GoogleTV kastje aan te sluiten.

2. installatiegebeuren: overnemen infrarood afstandbediening

Bij het doorlopen van de installatieprocedure wordt gevraagd welk type TV aangesloten is, om het mogelijk te maken via de IR-blaster het geluid van de TV te controleren. In mijn geval (SONY KDL-32EX711) werken vervolgens wel: 'Vol +/-', 'mute' en 'Wissel ingang' -- ook als de TV niet aanstaat. Alle overige functies van de afstandbediening zijn NIET overgenomen (kanalen wisselen, pijltjes toetsen). Mijn oude afstandsbediening blijft de hoofdafstandsbediening. Ik pak de GoogleTV afstandsbediening er alleen bij als ik bijvoorbeeld Uitzendig Gemist wil kijken.

3. HDMI inschakelen/uitschakelen apparatuur

Ik heb in mijn geval het automatisch inschakelen/uitschakelen van TV en GoogleTV kastje via HDMI signaal uitgezet [Home] [Menu] -- System Settings -- HDMI Set-up: Control for HDMI.

Ik kan me voorstellen dat je dit juist Aanzet in andere setup, waar het kastje is tussengeschakeld tussen decoder en TV.