annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI poort van RDR-HX950 functioneert niet meer

profile.country.nl_NL.title
Mark19N
Bezoeker

HDMI poort van RDR-HX950 functioneert niet meer

Ik heb onlangs een LED tv van het merk LG type 47LM860 aangeschaft en heb getracht hierop mijn Sony DVD recorder type RDR-HX950 via HDMI aan te sluiten.

De eerste dag functioneerde dit prima en had ook schitteren strak beeld. Vooral omdat de DVD recorder ook HD kwaliteit met 1080P aan kan. Maar na een paar dagen was opeens het signaal op de uitgang van de HDMI poort van de DVD recorder weg. Ook in het menu van de tv waar de HDMI poorten weergegeven staan wordt aangegeven dat er geen signaal op de betreffende HDMI poort beschikbaar is.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan de tv lag, maar als ik op de betreffende HDMI poort van de tv mijn Humax 5050C ontvanger aansluit werkt deze ingang prima.

Nu heb ik mijn DVD recorder tijdelijk via scart (wat écht vele malen mindere kwaliteit is) op mijn LG tv aangesloten en zag ik bij de HDMI instellingen de melding " Geen verbinding beschikbaar " staan. Wat ik ook doe, deze melding krijg ik niet weg en de HDMI uitgang blijft dood.

Nu heb ik contact opgenomen met de technical helpdesk van LG en vertelde zij men dat het protocol van de DVD recorder waarschijnlijk anders is dan het HDMI protocol van mijn LG tv. Maar betekent dit dat ik mijn DVD recorder nu niet meer via HDMI aan zal kunnen sluiten? En waarom heeft dit in het begin dan wel gefunctioneerd?


Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij de oplossing voor dit probleem kan bieden.


Bij voorbaat dank voor uw advies !!


Mvrgr. Mark

P.S. Ik heb de DVD recorder reeds gereset naar de fabrieksinstellingen maar dit heeft niet het gewenste effect opgeleverd want de HDMI poort werkt nog steeds niet.

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

het kan ook kabelbreuk zijn

het kan ook een defect bij de hdmi aansluiting aan dvd zijde zijn

was dan al een zwak punt, en na enige tijd ging het dan toch mis...

probeer nog met een andere tv, of de dvd daar wel met hdmi op afspeelt

probeer een andere hdmi kabel

als het eerst enkele dagen wel en daarna niet meer werkte, ligt het niet aan protocollen, tenzij je LG tussentijds een update gehad heeft.