annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hulp gevraagd: Versterker krijgt geen audiosignaal van Sony UBP-X800 Blu-ray via Digital Coax

profile.country.NL.title
mindgarp
Ontdekker

Hulp gevraagd: Versterker krijgt geen audiosignaal van Sony UBP-X800 Blu-ray via Digital Coax

Ik heb mijn UBP-X800 Blu-ray via de DIGITAL OUT (COAXIAL) uitgang en een 'digitale' coax-kabel (AudioQuest Forest) aangesloten op mijn stereoversterker om CD's en SACD's te kunnen spelen. Mijn versterker geeft echter aan geen signaal te ontvangen.

 

Ondertussen heb ik tig keer de aansluitingen gecontroleerd en alle mogelijke instellingen geprobeerd op de UBP-X800, zonder succes. Mijn versterker doet alleen stereo, dus ik heb alle instellingen op PCM / Stereo / 2ch gezet. Maar geen geluid. Een andere kabel heb ik ook al geprobeerd.

 

Iemand nog een suggestie?

 

B.v.d. voor jullie hulp.

 

https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/4687/46873102M.pdf

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Bedankt voor je bericht. Ik ga het intern voor je uitzoeken!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
mindgarp
Ontdekker


@Bibi_Sony  schreef:

Goedemiddag,

 

Bedankt voor je bericht. Ik ga het intern voor je uitzoeken!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi


Fijn, dankjewel. Ik wacht je bericht af.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Om welke versterker gaat het en wat heb je precies allemaal al geprobeerd? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Je ontvangt wel beeld? 

 

Mogelijk de verkeerde HDMI poort op de BR speler gepakt? 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Ik heb het voor je nagevraagd bij onze service, hierbij kreeg ik het volgende antwoord:

Ik zou het eerder bij de versterker zoeken, dan in de Blu-ray speler. Heb ons exemplaar even aangesloten en die doet het zonder probleem.

 

Veelal kun je het beste de digitale uitgang van de Blu-ray speler op automatisch laten staan. Dan zal de speler op basis van de communicatie versterker zelf kiezen in wat voor kwaliteit hij het geluid naar de aangesloten versterker kan sturen.

 

Heb je al eerder een apparaat via COAX op deze versterker aangesloten gehad?

Als dat een CD speler is geweest die wel heeft gewerkt, kan dit erop duiden dat de ingang alleen maar geschikt is voor een 44.1 khz signaal. En veelal spuugt de UBP-X800 een signaal uit op 48Khz. (Tenzij je een normale cd afspeelt.)

 

Hopelijk heb je iets aand het bovenstaande. Ik hoor het graag!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
mindgarp
Ontdekker

@Instaphoto

Het is een Naim Uniti Atom. Ik heb verschillende kabels geprobeerd en alle denkbare instellingen.

 

@Vinc_E

Het gaat om de DIGITAL OUT (COAXIAL) uitgang, niet om HDMI.

 

@Bibi_Sony

Dank voor je moeite en sorry voor de late reactie.

"Ik zou het eerder bij de versterker zoeken" - Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje makkelijk. De versterker is een topklasse product en nieuw.

"Veelal kun je het beste de digitale uitgang van de Blu-ray speler op automatisch laten staan" - Doel je hiermee op Audio-instellingen / Uitvoer van digitaal geluid? Die heb ik weer op automatisch gezet, maar dat maakt geen verschil. De speler geeft overigens in een pop-up aan dat deze instelling alleen HDMI betreft.

Mijn versterker ondersteunt signalen tot 192 kHz. Ik heb zelf de indruk dat de Blu-ray speler simpelweg het audiosignaal via HDMI uitstuurt omdat het kan (want er is een televise aangesloten). Hoe kan ik een audiosignaal via  DIGITAL OUT (COAXIAL) forceren?

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Om welke Naim Uniti Atom gaat het? Welk type. Hoe heb je deze aangesloten? 

 

Het is vrij lastig om dit probleem zo te tackelen. Het kan kabel zijn, maar ook instellingen, maar in vervelenste geval dat er iets defect is in één van de apparaten. 

 

* Al eens geprobeerd via andere HDMI aansluiting op je versterker? 

* Beide apparaten al eens een factory reset gegeven. 

* Wat zijn de instellingen als je gaat naar menu

- instellingen

-- audio instellingen

 

Staat HDMI audio uitvoer op "Auto" ? of op één van de HDMI poorten? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
mindgarp
Ontdekker

@Instaphoto

Ik heb verschillende kabels geprobeerd en alle denkbare instellingen. Het gaat om COAX, niet om HDMI. Factory reset gedaan.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Om welke Naim Uniti Atom gaat het?

 

Welk type. Hoe heb je deze aangesloten?

* Wat zijn de instellingen als je gaat naar menu

- instellingen

-- audio instellingen

 

Zelf ooit isseu gehad met aansluiten van Marantz AV8805. En winkel heeft dit toen getest met de zelfde setup als ik thuis had. Om zo te helpen met trouble shooten. Bleek achteraf simple setting te zijn die je maar net even moest weten te vinden. Kan de winkel hier niks in betekenen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web