annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Implementatie Dolby vision UBP-X700

profile.country.NL.title
jetfire1975
Ontdekker

Implementatie Dolby vision UBP-X700

Als ik op de UBP-X700 Dolby vision instel worden ook SDR en HDR10 bronnen uitgevoerd met Dolby Vision. Mijn vraag is eigenlijk wat houdt dit precies in, is er verschil tussen HDR10 zonder Dolby Vision aan en HDR10 met Dolby Vision aan. Ik weet de technische verschillen tussen HDR10(+) en Dolby Vision maar wil graag weten of het eigenlijke HDR10 materiaal dus nogmaals bewerkt wordt en dus niet wordt weergegeven zoals bedoeld!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

HDR10 gebruikt een enkele piekhelderheid voor een hele film, wat problemen kan veroorzaken met de algehele helderheid op minder geschikte HDR-tv's. Dolby Vision maakt gebruik van dynamische metadata die de piekhelderheid van scène tot scène wijzigt, waardoor meer detail wordt weergegeven in zowel de donkere als de helderdere delen van de afbeelding.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
jetfire1975
Ontdekker

Dit is mij volledig duidelijk. Maar mijn vraag is wat de UBP-X700 doet met HDR10 content als ik Dolby Vision aanzet. Volgens jullie eigen support pagina wordt er dan ook het Dolby Vision profiel uitgevoerd. Dit kan natuurlijk niet omdat er geen Dolby Vision metadata aanwezig is. Wat doet de X700 er dan mee? Waar zit ik op dat moment naar te kijken?

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Hier kun je een schema vinden die aangeeft wat de uitvoer is van signaal op een TV toestel met en zonder DolbyVision ondersteuning. Dit is de enige info die we  tot onze beschikking hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
jetfire1975
Ontdekker

Deze had ik ook gevonden en daarvanuit komt dan ook mijn vraag, hoe kan er Dolby Vision worden uitgevoerd als er geen Dolby Vision metadata is? Jammer dat jullie geen duidelijk antwoord kunnen geven.