annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Media afspelen via NAS - Play media from NAS

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
stevensandberg
Bezoeker

Media afspelen via NAS - Play media from NAS

Hoe kan ik mijn media bestanden afspelen die ik op een externe HD heb opgeslagen en heb gekoppeld aan mijn Apple Airport Extreme (wireless basestation met NAS)


How can I set up the Google TV to play media that I have stored on a HD hooked up to my Apple Airport Extreme?

Message was edited by: stevensandberg

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

De instellingen van je NAS:

- als alleen 'Airport' sharing aanstaat, van Apple, dan gaat het niet werken - want Sony of Google gaan niet aan Apple betalen met hun proprietary format compatible te mogen zijn.

- als je ook DLNA sharing aan hebt staan voor je Media, dan gaat het daarvoor werken

- als je ook LAN-netwerk directories delen aan hebt staan, dan gaat het voor allerlei zaken werken ('Samba' protocol of een windows-variant daarop wordt dit ook wel genoemd).



Op je Google TV:

- in de market een DLNA browse app downloaden, om DLNA te gebruiken.

- in de market een File Manager app downloaden die ook je LAN toegankelijk maakt, om je netwerkschijven te kunnen benaderen. ES file manager schijnt het te kunnen.



(en beide apparaten moeten op hetzlelfde thuisnetwerk zitten natuurlijk)

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Welkom bij Sony Forum. Dit is een Nederlandstalig forum dus in het Nederlands schrijven wordt aangeraden, zodat de andere gebruikers makkelijker kunnen helpen.

Schrijft u liever in het Engels, dan kunt u het Engelstalige forum vinden, door boven aan het scherm de Nederlandse vlag te veranderen door eenmaal op te klkken en de Britse vlag te kiezen uit het menu.

met vriendelijke groet,

Welcome to Sony Forum! This is a Dutch language forum so it is prefered you post in Dutch, so the forum users can help you more easily.

If you prefer to write in English, please find the UK forum by clicking on the Dutch flag on top of the screen and choose the British flag from the menu.

Kind Regards,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
stevensandberg
Bezoeker

Dank je voor de reactie, ik heb het ook in het Nederlands er bij gezet, heb je nu wellicht tips?

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

De instellingen van je NAS:

- als alleen 'Airport' sharing aanstaat, van Apple, dan gaat het niet werken - want Sony of Google gaan niet aan Apple betalen met hun proprietary format compatible te mogen zijn.

- als je ook DLNA sharing aan hebt staan voor je Media, dan gaat het daarvoor werken

- als je ook LAN-netwerk directories delen aan hebt staan, dan gaat het voor allerlei zaken werken ('Samba' protocol of een windows-variant daarop wordt dit ook wel genoemd).



Op je Google TV:

- in de market een DLNA browse app downloaden, om DLNA te gebruiken.

- in de market een File Manager app downloaden die ook je LAN toegankelijk maakt, om je netwerkschijven te kunnen benaderen. ES file manager schijnt het te kunnen.



(en beide apparaten moeten op hetzlelfde thuisnetwerk zitten natuurlijk)