annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

rdr hx 725 Blijft op welcome hangen

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
klushans
Bezoeker

rdr hx 725 Blijft op welcome hangen

Halo,

Mijn dvdrecorder RDR HX 725 blijft op welcome hangen.

Ik heb al het e.e.a. geprobeerd zoals de spanning eraf halen en handmatig uitzette door 10 sec de powerknop

ingedrukt te houden maar niets helpt.

Na een enkele poging met de stroom eraf te halen start hij wel op maar gaat niet meer in standby.

Wel staat hij na enige tijd weer op welcome.

Wat is hieraan te doen??

Message was edited by: klushans

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

Beste

De recorder heeft een defect, kan uit de HDD komen of de S-ATA kabel.

Ik adviseer je het apparaat ter reparatie aan te bieden bij een geautoriseerd Servicecentrum

Succes

Arthur

Sony Benelux

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

Beste

De recorder heeft een defect, kan uit de HDD komen of de S-ATA kabel.

Ik adviseer je het apparaat ter reparatie aan te bieden bij een geautoriseerd Servicecentrum

Succes

Arthur

Sony Benelux

profile.country.fr_BE.title
fieliep
Bezoeker

Hallo Hans,

Heb je ondertussen al een oplossing voor je probleem gevonden ?

Ik zit immers met identiek hetzelfde probleem...

Kan je me zeggen hoe lang de herstelling geduurd heeft en hoeveel ze gekost heeft ?

Mvg

Philippe

profile.country.nl_NL.title
lucsax
Bezoeker

Hallo Klushans,

Was het probleem opgelost door het schoonmaken van de ventilator?

Was dat moeilijk?

Wij hebben nl. exact hetzelfde probleem.

Groeten lucsax

profile.country.nl_NL.title
adamvvianen2
Bezoeker

Meld even of je ooit geratel hebt gehoord , vooral bij schrijven naar DVD .

Test even :  TV aan , stekker DVD er uit , knoppen uitwerpen en play ingedrukt houden en stekker er in , na ca 20 tellen krijg je beeld .

dan 4 op de afstand en Enter .

Krijg je dan zoiets als 8 05 000 80000 en nog wat nullen dan is het de fan.

Meer informatie geven is in het algemeen wel handiger hoor , het lijkt wel of even typen geld kost.

En ja , het is heel simpel als je weet hoe je schroeven in en uit moet draaien  , lees hoe ik het beschrevern heb .

          Willem

profile.country.nl_NL.title
MartijnvC78
Bezoeker

Hoi allen,

Ook wij zitten met hetzelfde probleem op onze RDR-HX825.

Sinds +/- Januari blijft deze geregeld op Welcome hangen. De knoppen van HDD (paars), of DVD (oranje) lichten dan niet op.

Wanneer het apparaat wel goed werkte en we deze niet uitschakelden, bleef deze goed fuctioneren.

Zodra het apparaat wel in standby werd gezet (bv om weer de nieuwe tv-guides op te halen), dan stond het apparaat de volgende ochtend weer vast op Welcome en waren de meeste tv-guides niet gedownload.

Na enkele keren aan en uit schakelen was het apparaat nog wel gebruiken voor afspelen en de reguliere (scheduled) opnamen.

Sinds Mei krijgen we het aparaat geheel niet meer van Welcome af. Zodra de stroom wordt aangesloten, start het apparaat en blijft deze op Welcome hangen, ongeacht wat we doen.

Uitschakelen via 10sec aan/uit knop ingedrukt houden, danwel via de stekker, zodra de er stroom op het apparaat komt, start het apparaat direct opnieuw op en blijft op Welcome hangen.

Nadat het apparaat is ingeschakeld begint de fan na enkele seconden/minuten te draaien (lijkt mij ook logisch ivm koeling). Geen geratel bij het kopieren naar DVD e.d.

Voor de volledigheid de Fan nagekeken, loopt netjes vrij (wel gelijk schoongemaakt).

HDD eruit gehaald en de stof eronder weggezogen.

Hoor de HDD netjes draaien (zoemen).

Mochten jullie inmiddels nog nieuwe of andere oplossingen hebben, dan verneem ik het graag.

Als er reparatiekosten bekend zijn, dan zou ik dat ook graag weten.

Alvast dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Martijn

profile.country.nl_NL.title
klushans
Bezoeker

Sorry allen maar ik heb intussen nog geen reactie kunnen geven omdat ik niet meer in mijn account kwam.

Nu weer wel i.v.m. een andere provider.

Helaas heb ik nog niet veel resultaat geboekt.

Ik heb met een repair center in Almelo gebeld en de kosten daar waren minimaal 160 euries en dat vind ik nou een beetje overdreven.

Ik krijg de recorder soms opgestart d.m.v. het tegelijk indrukken van enkele knoppen maar vraag me niet welke.

Ik heb wel het service-menu gekeken maar weet natuurlijk niet wat de juiste instellingen zijn.

Weet iemand of daar een lijst van te downloaden is?

profile.country.nl_NL.title
adamvvianen2
Bezoeker

Een beetje naar boven bij adamvvianer op 4 maart 2011 vind je een download die veel aan het licht brengt.

Hoe de harde schijf controleren en vernieuwen enz . Op de laatste bldz van de PDF beginnen graag.

De servicestand bereik je door :Stekker van het apparaat er uit , de knoppen uitwerpen en play ingedrukt houden en dan de stekker in het stopcontact en wachten tot het service menu er is en dan los . zie verder in de PDF Duurt wel even hoor , die knoppen vasthouden .

Hier is nog een link waarop je de officiëele repair gids van Sony kunt downloaden.

Die geeft iets duidelijker aan hoe de schijf te testen.


Ik heb nog een complete reparatiehandleiding gevonden voor de recorder .

Maakt nog meer duidelijk hoe de vaste schijf te controleren.

Staat er nu bij als download en als link.


Message was edited by: adamvvianen2

Message was edited by: adamvvianer

profile.country.nl_NL.title
Guillaume1967
Bezoeker

Hallo,

Ik heb dus sinds een aantal dagen hetzelfde probleem,(27/12/06) aangeschaft.

Vreemd dat steeds hetzelfde probleem voordoet.

Wat doet Sony eraan en weten jullie wat van de kosten? , kun je het zelf  verhelpen?

Met vriendelijke groet,

W. Hazekamp

profile.country.nl_NL.title
Sjaak323
Bezoeker

Hi,

Heb hetzelfde probleem.

Op een technisch forum (zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/93892) is de conclusie dat het een voedingsprobleem is. Een IC (IC 601) dat de spanning op een van de printplaten reguleert is defect. Er staat ook waar het IC is te bestellen. Voor vervanging van dat IC moet je goed kunnen solderen. Ik ken wel iemand die dat voor mij wil doen - zelf begin ik daar niet aan.

Groet,

Sjaak