annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony afstandsbedieningen storen elkaar

profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Sony afstandsbedieningen storen elkaar

Ik heb een sony versterker STR-DH190 en een sony cinema soundbar HT-MT500. De afstandbedieningen werken op beide apparaten. Doe ik mijn versterker uit dan gaat ook de soundbar uit en andersom. Dit is onwerkbaar en super irritant. Wanneer wordt dit opgelost? Dit zijn beide sony apparaten maar kunnen blijkbaar niet normaal met elkaar gebruikt worden.

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De DH190 ook verbonden d.m.v. HDMI met de MT500?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @RadS79

 

Hoewel ik niet snap waarom deze apparaten bij elkaar in de buurt staan, snap ik wel waarom dit gebeurd. 
Alle afstandsbedieningen van Sony apparaten zenden voor hun apparaatsoorten hetzelfde IR signaal uit. 
Als je bijvoorbeeld een TV hebt uit 2010, dan werkt die afstandsbediening ook op je toestel uit 2020. 

profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Hoe kan je dit niet snappen? Het is absoluut normaal om in de living woonkamer zowel een TV met soundbar als een hifi installatie met versterker te hebben staan!

 

En wat je zegt over de afstandsbedieningen is niet waar! Ik heb alles van sony, tv, soundbar, bluray, versterker, cdspeler en het is absoluut niet waar dat alle afstandsbedieningen op alle apparaten werken! Misschien wel op hetzelfde soort appataat dus die van een TV op alle TVs maar een versterker is iets heel anders als een soundbar en hebben niks met elkaar te maken en het is doodgewoon om deze in dezelfde kamer te gebruiken en ze storen elkaar dan dus wel degelijk in de aansturing. Deze apparaten hebben niks met elkaar te maken. Het zijn niet dezelfe soort apparaten, als dat de reden is dat dus een productie fout want het is een ander apparaatsoort wat in in ruimte onafhankelijk van elkaar bediend moet kunnen worden, feit. 

profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Nope, de apparaten zijn los van elkaar. Soundbar is homecinema wordt met de tv gebruikt. De versterker is hifi en wordt met een cd speler en platenspeler gebruikt. Het heeft te maken met het ir signaal lijkt wel, die lijkt op hetzelfde te zijn afgesteld wat niet goed is want het zijn twee totaal verschillende apparaten die onafhankelijk van elkaar gebruikt moeten kunnen worden in dezelfde ruimte. 

profile.country.BE.title
Geertdesmet
Lid

Heb net hetzelfde probleem en er is blijkbaar geen oplossing. Had ik het geweten, had ik nooit deze versterker gekocht! Tv is van sony, soundbar ook en nu dus ook de versterker, str-dh190. Het kan toch niet zijn dat we de toestellen van verschillende merken moeten aankopen? 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Alle Sony afstandsbedieningen hebben al jaren hezelfde IR-protocol voor de desbetreffende apparaten. Het is onmogelijk dat de IR-protocollen van verschillende Sony apparaten storen op elkaar. Waarschijnlijk zijn de Sony apparaten d.m.v. een HDMI-verbinding met elkaar verbonden, dan is het mogelijk dat de verschillende Sony apparaten (beperkt) bediend kunnen worden door een afstandsbediening van bijv. de TV.

 

Nee, het kan niet zo zijn. Het is juist een aanbeveling om via HDMI (ARC) alleen Sony apparatuur te gebruiken, om HDMI (ARC)-problemen te voorkomen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
RadS79
Lid

Lees alle posts voordat je weer zegt dat het niet zo kan zijn, want dat is bewezen en feitelijk onzin.

Als je alle posts lees kan je niet tot een andere conclussie komen.
De versterker heeft niet eens HDMI dus staat totaal los van de TV/soundbar.

De versterker is niet eens een home cinema reciever maar een radio tuner en versterker voor cdspeler of platenspeler. Je kan niet eens een TV of soundbar verbinden met de versterker. De versterker is ontworpen om onafhankelijk gebruikt te worden echter dit geeft dus problemen wanneer je ook een soundbar van SONY gebruikt icm met je TV want SONY heeft dit fout gemaakt door dezelfde IR frequentie/code te gebruiken

 

Sony heeft een domme fout gemaakt door de IR frequentie/code van de DH190 hetzelfde te maken als van een soundbar. Dit is een fout van SONY want de DH190 is een hifi versterker voor oa platenspelers en geen homecinema versterker. Dit is een feit.

 

Helaas zal SONY geen oplossing bieden hiervoor dus wees gewaarschuwd dat je 100% dit probleem gaat krijgen wanneer je zowel een soundbar gebruikt voor je TV als een DH190 versterker voor je CD en/of platenspeler.

Als je zowel de DH190 als de soundbar alleen aansluit op stroom en dus verder nergens op aansluit dan zullen beide reageren op elkaars afstandsbieding. Dat is bewijs genoeg om aan te tonen dat het dus een probleem is van SONY. Omdat hier geen oplossing voor geboden wordt zijn er maar een paar oplossingen. Het blijven gebruiken met alle frustratie erbij of inderdaad een ander merk versterker of een ander merk soundbar gebruiken.