annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

STR-DN1050 + Intel NUC geen 4K support

dotslasher
Ontdekker

STR-DN1050 + Intel NUC geen 4K support

Hi,

 

Ik probeer al een tijdje 4K op de intel Nuc  : D54250WYK aan de praat te krijgen.

 

Als ik de nuc rechtstreeks op mijn Samsung 55HU7500 aansluit dan heb ik wel de mogelijkheid voor 4k.

sluit ik deze aan via de receiver dan zit ik vast op max 1080p @60p .

 

ik heb verschillende kabels geprobeerd, alle mogelijke hdmi in en uitgangen. niets helpt.

 

Intel NUC -> DN1050 - >TV: Elke resolutie boven de 1080p geeft: GEEN SIGNAAL van de TV.

Intel NUC - > TV: rechtstreeks kan ik elke resolutie selecteren tot en met 4K

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

One Mini DisplayPort* 1.2 supporting ultra-high definition
4K displays and multiple monitor functionality

 

Dit betekent dat je Displayport 4K ondersteund. Je HDMI poort niet (en ik neem aan dat je via HDMI de boel aansluit). 

 

One Mini HDMI* 1.4a port

 

Deze heeft het gevolg dat de poort niet om kan gaan met HDCP 2.2 en dus niet het 4K signaal op 60P kan doorzetten. 

Je kunt 4K Netflix en je eigen opname dus niet correct afspelen. Slechts op 30P. Over het algemeen zijn films 24P en series 50p in Europa. Wat betreft je eigen films, hangt het van de encodatie af en hoe je het afspeelt uiteindelijk. 

 

Er is een nieuwe model NUC beschikbaar die wel dit voor de volle 100% ondersteund. Ik weet niet of je deze net hebt aangeschaft? Mocht je nog in de afkoelperiode zitten is een inruiling de overweging waard.