annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

STR-DN1070 - Software/firmware verbeteringen wenslijst

profile.country.BE.title
Ericmo1
Nieuw

STR-DN1070 - Software/firmware verbeteringen wenslijst

Hello, Ik vond niet meteen een plek waar productverbeteringen worden besproken, dus post ik het hier...

 

Ik kocht dit toestel een aantal maanden terug een ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt. Het geluid is zowel bij muziek als bij surround beter dan mijn eerdere Denon AVR-X3000.

Er missen, volgens mij, wel een aantal zeer handige opties... Het lijkt me ook niet al te ingewikkeld om die op de STR-DN-lijn te implementeren.

Zou dit op een of andere manier tot bij de mensen van software/firmware-ontwikkeling kunnen geraken?

Wensenlijst voor een volgende firmware update:

- bron niveau instelling: zodat het niveau tussen de verschillende aangesloten bronnen gelijk kan gezet worden (bereik: -10dB..+10dB per bron?)

- een equalizer en balansregeling voor zone 2 en zone 3 zou ook mooi zijn (bass and treble volstaat, net zoals de main zone) Eventueel een mogelijkheid om een HPF@120Hz-200Hz te selecteren voor in het geval men met kleine plafondluidsprekers werkt.

- auto standby die ook zone 2 en 3 mee uitschakelt (samen/niet-samen met de main zone?) waar de keuze gelaten wordt aan de gebruiker om deze optie te gebruiken

- een optie voor "opstart volume" en "max volume" voor alle zones (MAIN, zone2 and 3).

Opstart volume: laatste volume // XX.x dB // mute

Max volume begrenzing:  geen // XX.x dB

 

Een trigger output 3,5mm jack had mooi geweest om m'n subwoofer aan/uit te schakelen

 

Ik kijk er naar uit om deze zaken tegen te komen in een toekomstige firmware voor deze AVr.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Ericmo1, 

Welkom bij de Community. Dit is de Nederlandse Community waar we graag de Nederlandse voertaal hanteren, zodat mensen die geen Engels spreken ook de discussies kunnen volgen. Voor hulp in de Engelse taal verwijzen we je graag door naar de Engelse Community die je hier kunt vinden.

 

Hi Ericmo1, 

Welcome to the Community. This is the Dutch Community where we aim to use the Dutch language exclusively, so that people who don't speak English can follow the conversations too. For support in the English language, please write a post in our English Community which you can find here.

 

 Alvast bedankt/Thanks in advance!

profile.country.NL.title
djr662
Ontdekker

Onlangs deze versterker gekocht (als upgrade voor mijn vorige versterker, de Sony STR 1050) en ben er zeer tevreden mee.

 

Echter vraag ik me af, waarom je niet direct de bron kan selecteren middels de afstandsbediening van de receiver als je op desbetreffende knop drukt? Ik moet eerst de HDMI port kiezen op mijn TV (75XD9405) waar de STR 1070 op aangesloten is, en dan pas kan ik een bron kiezen met de afstandsbediening van receiver. Het zou handiger zijn als de TV meteen naar de geselecteerde bron zou schakelen. Hetzelfde probleem doet zich voor bij mijn 65ZD9 icm STR DH540 setup. Het vreemde is dat dit het bij mijn full HD set ups (ook allemaal Sony) wel altijd het kon?

profile.country.NL.title
jmvanwe
Nieuw

Goedenavond,

 

wie weet leest u mijn vraag hieronder en weet u een oplossing voor het 'probleem' waar ik tegenaan loop.

het lukt mij niet om, naast een aangesloten 5.1 speakerset (Bose acoustimas) in zone 1 een tweede set speakers (2 vloerstaande Dali boxen) aan te sluiten op zone 2 en deze los van elkaar te kunnen gebruiken en volume te regelen.

de eerste set wil ik gebruiken voor dvd's, film etc op tv, de tweede set om van muziek te genieten.

is dit mogelijk en zo ja, weet u welke instellingen in moet gebruiken op mijn str dn 1070 versterker?

 

alvast mijn hartelijke dank voor uw reactie!

 

vriendelijke groet,

max van weerd

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @djr662

 

Kan het zijn dat je de versterker en TV niet aangesloten hebt via de ARC poort? Meestal activeer je dan ook direct Bravia Sync middels HDMI CEC. Dit zorgt ervoor dat de versterker altijd aanschiet als je de TV aanzet op het laatst bekeken kanaal. 

 

@jmvanwe Je kunt met jouw opstelling wel luisteren naar verschillende bronnen in verschillende kamers. Je moet er wel rekening mee houden wat de limitaties zijn. Bijvoorbeeld in zone 2/3 kun je niet een bron gebruiken die aangesloten is op HDMI In, Optical In of Coaxial In. 

De FM Tuner of de USB aansluiting werkt bijvoorbeeld wel. 

Hier kun je zien wat wel en niet werkt: https://helpguide.sony.net/ha/strdn107/v1/en/contents/TP0000964477.html

profile.country.NL.title
jmvanwe
Nieuw

Beste Vinc_E,

 

hartelijk dank voor je reactie!

het werkt inmiddels allemaal zoals ik het graag wil.

 

vriendelijke groet,

Max van Weerd