annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

STR-DN1080 "geen aanpassing mogelijk via webpagina's

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

STR-DN1080 "geen aanpassing mogelijk via webpagina's

Omdat in 2018 SONY de FIRMWARE verkloot had van de STR-DN1060 ben ik ruim 2 jaar bezig geweest om ze zover te krijgen dit teherstellen. Helaas, een hoop beloftes maar geen resultaat. 

 

Omdat werd aangegeven dat "alle problemen" wel waren opgelost in de STR-DN1080 leek dat een mooie oplossing. Echter, de 1080 was al weer een tijdje op de markt. DUs je verwacht dan dat er snel een STR-DN1090 (of hoger) zou komen. Helaas, ook hierin is SONY niet te volgen. Dus voor niets een jaar gewacht. Daarom nu alsnog de STR-DN1080 laten af leveren om te kijken of inderdaad de problemen waren verholpen. 

 

Er van uitgaande dat de STR-DN1080 de opvolger is van de STR-DN1060, maar dan met ATMOS, etc, ging ik er vanuit dat ook de WEBSERVER (dus dat je via een BROWSER) alle settings kan aanpassen er gewoon weer in zou zitten. Tja, fout gedacht natuurlijk. Ja je kan via de browser naar het IP-address, maar je kan dan alleen AIRPLAY instellen. ALle andere pagina's ontbreken. Omdat ik de 1060 ook nog heb, kan je daar de URL's zien die worden aangeroepen. Dus als ik achter het IP-address /settings/tuner.html in tik, dan krijg ik wel de settings te zien van de TUNER. Maar kan dus niets instellen. 

 

WAAROM is deze 1080 deze functie niet meer beschikbaar????? Moet nu alle zenders weer via de ontvanger zelf gaan instellen. EN dus ook alle andere settings. 

Ook is de WoL optie nergens meer te vinden. Waar is deze verstopt????? Heb Google Home en wil gewoon via VOICE m'n versterker kunnen inschakelen zodat ik de CHROMECAST kan gebruiken in een ROUTINE. Dit werkte prima via de 1060. 

 

EN ja, er zijn ook nog een paar pluspunten. ZOals al aangegeven, in de 1060 had SONY de CHROMECAST in de laatste FIRMWARE verkloot. Je kon of alleen nog maar 2 speakers gebruiken of als je toch de 2 overige speaker er bij aan zet, dan waren de achter speakers veel te luid. En hieraan was NIETS aan te passen. De 1080 gebruikt gelukkig netjes de calibratie settings. Dus nu weer geluid via 6 speakers incl de SUBWOOFER. Want die werkte dus ook niet in de 1060. 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Wellicht kan één vd experts hier in de community hier zijn licht op laten schijnen of je kunt contact opnemen met  Sony Support