annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV gaat automatisch aan na afsluiten

profile.country.NL.title
Locomoti3f
Ontdekker

TV gaat automatisch aan na afsluiten

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een HT-ZF9, super blij mee, alleen op 2 puntjes na. Na het inschakelen gaat het beeld automatisch naar het hoofdscherm van de HT-ZF9. Kan dit uitgezet worden?

 

Na het uitschakelen van de TV en de Soundbar gaan beide na ongeveer 30 seconden automatisch weer aan. Ik moet dus continue alles 2x uitzetten.

 

Is hier een oplossing voor?

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de TV van het merk Sony?

Er gaat waarschijnlijk iets fout met de HDMI koppeling.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Locomoti3f
Ontdekker

TV is van Samsung, meerdere HDMI kabels getest. Helaas heeft dit niet geholpen.

nielsth
Nieuw

Ik heb dit probleem ook gehad, waarbij er een AppleTV in de mix zat: aangesloten als AppleTV > Sony soundbar  > Philips TV (als je een tuner hebt kan je die ook het beste op de soundbar aansluiten, en die weer op de TV, dan is het onderstaande verhaal voor jou vergelijkbaar denk ik).

 

Als ik de AppleTV op stand-by zette gingen de soundbar en de TV mee. De TV deed daar zo lang over dat de soundbar weer aanging als de tv bijna uit was, en vervolgens de tv weer wakker werd. De Soundbar schakelde dan (omdat de AppleTV wel uit bleef) terug naar het Home kanaal. Met geen mogelijkheid goed te krijgen. 

 

Uiteindelijk opgelost door de HDMI/CEC verbinding op de TV uit te schakelen (Philips noemt dit Easylink). De TV moet nu handmatig op standby worden gezet en worden ingeschakeld, maar de soundbar gaat netjes mee met de AppleTV (volume en aan/uit via de AppleTV remote). En beide onthouden hun kanaal, waardoor je nooit hoeft te wisselen als ze wakker worden. 

 

Niet helemaal ideaal, maar de HDMI standaarden zijn zo brak dat het daisy-chainen van >2 apparaten blijkbaar zelden werkt.