annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

UBP-X800 met Netflix loopt regelmatig vast

OPGELOST
profile.country.NL.title
alexstaartjes
Ontdekker

UBP-X800 met Netflix loopt regelmatig vast

Ik heb dit apparaat nu een half jaar en word regelmatig geconfronteerd met vastlopen van het beeld, dit gebeurd zowel met het afspelen van UHD blurays op wisselende momenten, maar ook met het afspelen van Netflix content loopt het beeld regelmatig vast, dit gebeurd niet als ik Netflix kijk met mijn Chromecast Ultra die ik al had. Na het bezoek aan de community en gezocht te hebben naar vergelijkbare problemen ook geëxperimenteerd met verschillende instellingswijzigingen zoals het uitschakelen van ipv6 en diverse audio instellingen die ik in verschillende topics tegen kwam.

Helaas lijkt niets te helpen.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Ook vind ik het jammer dat het apparaat geen H265 bestanden afspeeld.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@alexstaartjes, ik weet waar het aan ligt. 

 

De STR DN-1040 ondersteund geen 4K op 60 frames en ook geen HDR. Dat is waarom de boel stottert. 

Probeer de UBP speler maar eens rechtstreeks met je TV te verbinden. 

 

Workaround is gelukkig wel mogelijk. Ik maak de aanname dat je TV en je Receiver allebei verbonden zijn via de HDMI Poort die ARC ondersteund. 
Steek de speler rechstreeks in je TV en start vervolgens een film. 

Het enige wat je verliest is HD kwaliteit audio. Wat irritant is. 
Je kunt dit niet oplossen op een andere manier dan je receiver vervangen. 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Te hoge video instellingen, die het TV toestel niet aan kan?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexstaartjes
Ontdekker

De speler is aangesloten op mijn STR-DN1040 die 4K ondersteunt en mijn TV is de KD-55XE7096, de instellingen voor afspelen staan op auto en het is duidelijk de UBP-X800 die vast loopt , niet de receiver of de TV.

Heb je wellicht suggesties welke instellingen ik kan proberen??

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Doet dit probleem ook voor als je de X800 direct verbind met de XE7096?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
alexstaartjes
Ontdekker

Dat heb ik idd nog niet geprobeerd, omdat de tv aan de muur hangt en de kabels in een koker in de wand lopen.

Zal het straks eens proberen, ook is het niet de gewenste opstelling omdat ik de audio via de DN1040 wil. T vervelende is dat het vastlopen zeer onvoorspelbaar is, soms na een paar dagen pas weer en dan een paar keer achter elkaar, de speler reset zichzelf en schakeld dan uit. Ik gebruik een Logitech hub voor de afstandbediening en dat zal bij een alternatieve aansluiting niet goed werken ook al is t maar voor tijdelijk. Gewone blurays, dvd's en cd's worden probleemloos afgespeeld, de meeste UHD blurays ook, t is maar af en toe en niet steeds bij dezelfde, ook met Netflix. Er zou dan geen structureel probleem zijn toch?? Toch vreemd.

profile.country.NL.title
alexstaartjes
Ontdekker

Geprobeerd, helaas dan geen geluid via de DN1040, is dus geen optie omdat ik niet allerlei andere kabels wil gaan gebruiken om dat wel voor elkaar te krijgen, als het gewoon werkt maar de speler gewoon crashed.Ik wil dus gewoon de huidige aansluitmethode blijven gebruiken. Ga alleen een andere HDMI kabel kopen, misschien is dat t euvel. 

Wordt vervolgt.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@alexstaartjes

Het vastlopen van de software wordt ook genoemd in een review van kieskeurig.nl over deze speler.

Hopenlijk komt hier voor jou een firmware update voor van Sony

Gr, Arie

profile.country.NL.title
alexstaartjes
Ontdekker

Een nieuwe HDMI kabel was ook de oplossing niet. Gisteravond weer vastgelopen. Ben maar weer met de Chromecast Ultra gaan Netflixen, die ondersteunt ook 4K en loopt niet vast, ook gewoon via de STR-DN1040.

Als firmware de oplossing zou zijn komt deze hopelijk over niet al te lange tijd.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@alexstaartjes, ik weet waar het aan ligt. 

 

De STR DN-1040 ondersteund geen 4K op 60 frames en ook geen HDR. Dat is waarom de boel stottert. 

Probeer de UBP speler maar eens rechtstreeks met je TV te verbinden. 

 

Workaround is gelukkig wel mogelijk. Ik maak de aanname dat je TV en je Receiver allebei verbonden zijn via de HDMI Poort die ARC ondersteund. 
Steek de speler rechstreeks in je TV en start vervolgens een film. 

Het enige wat je verliest is HD kwaliteit audio. Wat irritant is. 
Je kunt dit niet oplossen op een andere manier dan je receiver vervangen. 

 

profile.country.NL.title
Martin_Schenk
Ontdekker

Had een wat "oudere" receiver die 4K upscaling had. Bleek dus niet stotter en storing vrij te werken met mijn Xbox One X.

Deze ook eens direct, dus buiten de receiver aangesloten, en werkte toen perfect.

Conclusie, geen probleem in mijn TV, console en HDMI kabel. Moest dus aan de receiver liggen.

Heb inmiddels een nieuwe receiver gekocht waarop natieve 4K aanwezig is, geen problemen meer.