annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

X800M2 - Artefacten en colour banding

profile.country.NL.title
Erik-79
Nieuw

X800M2 - Artefacten en colour banding

Hallo allemaal,

 

sinds enige tijd ben ik in het bezit van de UBP X800M2 4K speler. En heb ik er een probleem mee.

Zowel met schijfjes als materiaal afspelen via het netwerk heb ik problemen met de weergave. Het ziet er niet mooi uit.

Wat je ziet: Trillende lijnen, artefacten en vooral colour banding. Dus in plaats van mooie kleurovergangen zie je allemaal 'strepen'.

 

Wat voor apparatuur heb ik en hoe is alles aangesloten?

De 4K speler hangt met een 18Gbps HDMI kabel aan mijn Denon X2500H versterker. Vanaf de versterker gaat een 18Gbps HDMI kabel naar mijn LG C7 OLED tv.

En op deze manier treed dus het probleem op.

 

Wat heb ik geprobeerd?

In het kort: Wanneer ik de 4K speler met twéé kabels uitrust (1 voor audio naar de Denon, en 1 naar de tv) lost het probleem zich op. Maar dit lijkt mij niet de bedoeling. Meer kabels (ruimte is beperkt) en ik merk soms dat het geluid nét niet gelijk loopt met het beeld.

Uiteraard heb ik ook andere kabels geprobeerd. Maar ik heb de kabels getest op de Denon en die zegt netjes '4K60 pass'.

Sterker nog: Ik heb een HTPC (Intel NUC) die wél zonder problemen 4K met HDR weergeeft. Ook deze is met één kabel verbonden met de receiver.

Uiteraard heb ik de kabel van de HTPC even aan de Sony gehangen; zonder resultaat.

 

Ook ben ik tig keer de instellingen van de Denon én de Sony nagelopen. Die staan goed.

Op de Denon uiteraard alle HDMI poorten op 'pass through' en 'Enhanced' staan.

Als dit niet goed was zou de HTPC ook niet werken natuurlijk...

Op de Sony heb ik de kleurdiepte op auto staan. Ook de andere settings geprobeerd maar helaas.

 

Heb ik nou gewoon een defecte unit? Want ik kan écht niets anders meer proberen...

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het probleem lijkt in de doorvoer van de  X2500h te zitten, zodra je de X800m2 direct met de C7 verbind doet het probleem niet voor.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wellicht lees ik erover heen, maar al eens de x800m2 direct aangesloten op de TV zonder tussen komst van de receiver? Om zo te kijken of het probleem bij de speler ligt of iets misgaat bij doorgifte bij de receiver. 

 

Je geeft aan instellingen te hebben nagelopen en dat ze goed staan, maar om welke instellingen gaat het? Tevens al eens een fabriek reset geprobeerd van de speler als receiver. 

 

Mocht je vermoeden hebben dat het gaat om defect apparaat. Dan zou ik contact opnemen met de winkel waar je deze gekocht hebt. En daar laten testen. 

 

Zelf hier twee x800m2 staan. 1 staat aangesloten op een Denon 6500 en de andere op een Marantz 7013. Draaien beide zonder problemen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Erik-79
Nieuw

Als ik de speler rechtstreeks aan de tv hang dan werkt het ja, dat staat inderdaad ook in mijn OP.

 

Maar mijn HTPC kan dus probleemloos hetzelfde signaal doorsturen via de versterker.

Zojuist nog eens geprobeerd met Blade Runner 2049. De disc speelt af met de genoemde issues.

Een MKV bestand van dezelfde film (4K remux met HDR á 80GB) speelt probleemloos af.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

 In je OP las ik 1 HDMI video naar TV, HDMI audio naar receiver. Vast verkeerd geïnterpreteerd 😉 Als het rechtstreeks op de TV wel werkt zonder tussen komst van de receiver. Dan lijkt het erop dat het ergens in je Denon receiver niet goed gaat. Met het doorgeven van het signaal.... 

 

Welke settings heb je gecontroleerd en staan volgens jouw goed? 

 

* Heb je receiver op Pass Through staan ?

* Andere HDMI ingang van de receiver getest ? 

* Andere HDMI uitgang (Monitor)  getest ? 

* Al eens fabriek reset uitgevoerd van de receiver ?

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Erik-79
Nieuw

* Heb je receiver op Pass Through staan ?
Jazeker, al sinds het begin. Natuurlijk ook weer gecontroleerd.

* Andere HDMI ingang van de receiver getest ? 
Ja, ook ingangen die dicht naast de uitgang zitten op aanraden van Denon. In dit geval de 'CD' ingang.

* Andere HDMI uitgang (Monitor)  getest ? 
Nee, want omdat mijn HTPC wél goed beeld geeft met hetzelfde materiaal kan dit niet het issue zijn.

* Al eens fabriek reset uitgevoerd van de receiver ?
Ook niet, zie mijn vorige punt.

 

Ik ga denk ik toch maar met twee kabels aan de slag. En dan wacht ik wel af of ik zelf nog wat kan uitvogelen, of dat ik ergens een oplossing vindt.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je X800m2 geen problemen heeft rechtstreeks op je TV dan vermoed ik dat het ergens mis gaat in je Denon.  Persoonlijk zou ik andere HDMI uitgang (monitor) toch eens testen op je Denon. (HDCP handshake). 

 

Ieder geval succes met het vinden van passende oplossing. Kan het hier niet reproduceren met de Denon 6500 als Marantz 7013 😉 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web