annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

cdx-gt40u

profile.country.NL.title
DE.FIETSER
Ontdekker

cdx-gt40u

hallo ik heb een sny autoradio cdx-gt40u gekocht .nu de radio bij mij is aangesloten en ik weet absoluut zeker dat de rode en de gele +draad goed zijn aangesloten maar als ik het contact van de auto langer dan 10 seconden uit zet is het geheugen weg en hij wil niet meer aan moet dan eerst de komplete voeding er af halen en weer aansluiten dan start hij weer op :::als ik binnen 10 seconden het contact weer aan doe is alles okee en werkt alles heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe    VR.GR sjoerd

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dubbel post is niet nodig!!!

 

Verwissel eens de rode en de gele draad, zodat de GT40u een constante spanning krijgt om het geheugen vast te houden en andere om draad om de GT40u te schakelen d.m.v. het contactslot.

 

Elke autoradio heeft elektriciteit nodig om te werken. Deze bestaat uit 3 draden.

  1. Een constante plus draad, kleur GEEL op de ISO connector. Deze dient voor het geheugen van de radiozenders en andere features. De meeste auto’s gebruiken ook in de bekabeling ook een rode draad als constante plus. Indien de kleur niet aanwezig is kun je een Multimeter gebruiken om uit te zoeken waar een +12 Volt op staat. Meet dit in combinatie met de min / massa / chassis.
  2. Een geschakelde plus draad, kleur ROOD, welke dient om de radio te voorzien van stroom om te kunnen werken. Is er geen gele draad van de autobedrading aanwezig, gebruik dan een Multimeter om uit te zoeken waar een +12 Volt op staat. Uiteraard moet deze alleen aanwezig zijn als het contactslot (sleutel) op aan staat en verdwijnen als deze op uit staat.
  3. De massa draad / min, kleur zwart. Deze kan ook aan het chassis worden bevestigd.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DE.FIETSER
Ontdekker

heb ik gedaan maar als ik nu het contact slot uitzet is meteen alles uit en het geheugen weg::en in vorige stand kon ik hem nog weer aanzetten met geheugen maar wel binnen 10 sec :::er kan geen instellig verkeerd staan??

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wellicht kun je een foto maken hoe je de bedrading hebt aangesloten. Als ik het zo lees vermoed ik dat er toch iets niet goed is aangesloten. 

 

Ken de radio niet, maar deze kun je vast een fabriekreset geven? Dit al eens geprobeerd?

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@DE.FIETSER  schreef:

heb ik gedaan maar als ik nu het contact slot uitzet is meteen alles uit en het geheugen weg


Dan is dus de gele draad niet op een constante spanning aangesloten buiten het contact om.

 

Het ligt niet aan de GT40u, maar op de manier hoedat deze is aangesloten.

 

Met een multimeter kan je er achterkomen waar in je auto buiten het contact om een constante spanning aanwezig is.

 

Advies: laat iemand er even met kennis nakijken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DE.FIETSER
Ontdekker

Hallo de fabriek reset kan ik ook niet vinden hoe dat moet misschien kan u het vinden ?? graag dan

Het is een SONY autoradio/cd speler CDX-GT 40u

FOTO van bedrading kan wel maar ik heb hem op een tijdelijke voeding aangesloten met alleen de +rood en geel en de - zwarte draad zonder luidsprekers die zitten in de auto nog ik heb rood en geel ook al omgewisseld heeft geen effect

de beschrijfring van de  SOURCE /OFF toets staat er ook bij   en de radio uitschakelen met deze toets werkt ook wel ook met de funtie,s van 1 sec   en van 2 sec  maar druk op deze toets om het apparaat weer in te schakelen wil niet dan moet ik eerst de complete voeding uitschakelen en weer in dan start hij weer op zonder het geheugen dat is dan weg  als ie aan staat werkt alles helemaal goed het is alleen het uitzetten en weer opstarten wat niet lukt ik probeer nog paar foto,s mee te sture n als het lukt

een heel verhaal heel graag reactie terug VR GR sjoerdIMG_20200225_141849.jpgIMG_20200225_141909.jpgIMG_20200225_144203.jpgIMG_20200225_145432.jpg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als ik je berichten leest heb ik een toch een vraag:

Heb je nu de rode en de gele draad bijelkaar op 1 spanningvoerende draad achter het contactslot aangesloten of beide afzondelijk op spanningvoerende draad?

 

Als dit het geval is, moet je toch naar een spanningsvoerende draad opzoek zonder dat de sleutel in het contactslot zit.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DE.FIETSER
Ontdekker

Hallo ik heb een constant spanning voerende draad en een geschakelde spanning voerende draad geschakeld door contactslot en een continu massa draad

 

bij continu op rood :::  blijft na uitschakeling het geheugen 10 sec aanwezig en kan ik binnen 10sec weer gewoon inschakelen  :   na 10 sec wil hij niet weer inschakelen

 

bij continu op geel:::is bij uitschakeling is direct alles weg en wil hij niet weer inschakelen

 

radio weer aanzetten ::  als de radio helemaal uit is kan ik hem alleen weer aan krijgen door van beide draden rood en geel de spanning een paar sec helemaal uit te sckakelen

 

het is een vreemd geval misschien helpt een harde fabrieks-  RESET maar ik weet niet hoe dat moet  gaarne reactie terug en heel veel dank voor het meedenken   VR GR Sjoerd