annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Internet TV Actie: Lange verwerkingstijd?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
PSweers
Bezoeker

Sony Internet TV Actie: Lange verwerkingstijd?

Beste lezers,

Om gebruik te kunnen maken van de Sony Internet TV Actie heb ik op 6 november alle benodigde documenten verstuurd naar het volgende adres:

SONY ACTIES

Custom Solutions N° A20220

13102 Rousset Cedex

France

Bijna een maand later heb ik hier echter nog geen respons op ontvangen. Dit baart mij wel enige zorgen, aangezien je 'het label met alle streepjescodes en productnummers van de verpakking van je Sony TV' maar één keer kunt versturen.

Zijn er hier misschien andere mensen die ook gebruik hebben gemaakt van deze actie? Is deze lange verwerkingstijd gebruikelijk?

Laat het even weten!

Met vriendelijke groet,

Paul

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
FGG850
Bezoeker

Ik heb de Sony Bravia op 27-11-2011 gekocht, de volgende dag de bescheiden op de post gedaan en vandaag, 29-12-2011 de PS3 ontvangen. Een maand dus ongeveer.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

42 ANTWOORDEN 42
profile.country.nl_NL.title
Jolin_K
Bezoeker

Goedendag PSweers en welkom op het Sony Forum.

De actie word niet direct vanuit mijn afdeling verzorgt dus helaas kan ik geen status delen van de order, wel staat er op de website meer informatie met betrekking tot het contacteren van de afdeling welke uw gegevens binnen hebt gekregen, hieronder vind u de informatie, het is aan te raden contact op te nemen om zodoende de stand van uw order te kunnen achterhalen.

Bel naar de telefonische hulplijn op het nummer 00 800 27 00 00 09 (gratis vanaf vaste toestellen) of 00 33 4 86 91 40 33 (internationaal beltarief met eventuele extra gesprekskosten afhankelijk van uw provider).

Jolin K

Sony Medewerker

profile.country.nl_NL.title
SecondCatch22
Bezoeker

Paul,

Op 9 november kocht ik een Sony TV en op dezelfde dag verstuurde ik de gevraagde papieren naar hetzelfde adres in Frankrijk. Op 6 december informeerde ik, bij een duidelijk Vlaams sprekende mevrouw, naar de stand van zaken. Volgens de verkoopvoorwaarden mochten ze er zo'n 4 weken over doen, dus ik moest nog maar even geduld hebben. Drie uur later had ik echter een email met een (kortings)code en een link naar de Sony Store Online website. Deze link bleek niet te werken. Na een telefoontje naar het "Vlaamse Sony team" werd ik doorverwezen naar  het telefoonnummer 0203469524. Na hier uitgelegd te hebben wat er aan de hand was, werd er meteen een bestelling gemaakt voor de Sony Playstation voor € 69,-. Vervolgens gelijk via internetbankieren dit bedrag overgemaakt volgens de info in de inmiddels ontvangen e-mail van Sony. Dus uiteindelijk toch nog een tevreden stemmende afwikkeling, maar ik moest er wel achteraan.

Groet,

SecondCatch22

profile.country.nl_NL.title
PSweers
Bezoeker

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels (6 december) een mailtje ontvangen waarin staat:

"Het ontvangstbewijs (factuur of rekening) ontbreekt. Enkel die documenten worden aanvaard"

Ik had een kopie van een betaalbewijs opgestuurd, dit was blijkbaar geen geldig document dus heb ik deze week nog even een kopie van de factuur nagestuurd (o.v.v. mijn registratiecode). Even afwachten nog dus (en waarschijnlijk even nabellen om te checken of alles goed ontvangen is).

Op http://www.sony.nl/offerredemption/suivi.php kun je de status van je registratie checken na het invoeren van je registratienummer. Wat me hierbij opviel is dat mijn documenten al op 09/11/2011 waren ontvangen - de mededeling dat de papieren niet in orde waren liet echter nog een maand op zich wachten. De verwerkingstijd van 4 weken is dus wel een redelijke indicatie.

Ik laat nog wel even weten hoe het verder is afgelopen. Voor mensen die nog gebruik willen maken van deze actie, de volgende tips:

  • Dubbelcheck dat je alle benodigde documenten opstuurt;
  • Maak waar mogelijk kopieën van te versturen documenten;
  • Wees geduldig, want het kan even duren eer dat alles verwerkt is.

Met vriendelijke groet,

Paul

profile.country.nl_NL.title
SecondCatch22
Bezoeker

Ik heb zomaar een vraag aan Sony medewerker Hans Klis. De vraag is wat er nou achter de strategie van Sony zit, als het gaat over de manier waarop Sony in mijn ogen de zaak "traineert" m.b.t. de afwikkeling van de consumentenacties? Je hoeft de topics in het discussieforum er maar op na te lezen, om te constateren dat velen compleet ontevreden zijn over Sony. Ook ondergetekende heeft er z'n buik vol van. Op 9 november kocht ik een televisie, een Sony KDL46NX720 en verzond dezelfde dag de gevraagde bescheiden naar een adres in Frankrijk. Na een paar telefoontjes, na 4 weken, waar de Playstation3 blijft, krijg ik een paar dagen daarna een email met een link, om de Playstation met een kortingscode te kunnen bestellen voor het actiebedrag van € 69,-. Maar wat blijkt, de link werkt niet. Na weer een telefoontje wordt ik vervolgens doorverwezen naar het telefoonnummer 0203469524. Na op vrijdagmorgen 9 december m'n verhaal gedaan te hebben, wordt de bestelling ter plekke geregeld. Ik maak vervolgens binnen 10 minuten de gevraagde € 69,- over via internetbankieren naar Worldpay consumer payments onder vermelding van bestelnummer, klantnummer en referentienummer. Op dinsdag 13 december (dus 4 dagen na het overmaken) ontvang ik dan via een email een betalingsherinnering, binnen 5 dagen na de bestelling dient er betaald te zijn. Zo niet, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Dus maar weer gebeld naar 0203469524 om opheldering te vragen. Of ik maar een kopie wil opsturen van een betalingsbewijs. Ik heb geantwoord dat Sony toch gewoon de Rabobank in Bunnik kan contacten.Dat doet Sony niet wordt gezegd, maar men gaat het de komende dagen in de gaten houden. Maar de 5 dagen zijn spoedig verlopen. Het is om moedeloos van te worden, nog steeds geen playstation, maar wel betaald inmiddels (op vrijdag 9 december dus).

Met vriendelijke groet,

SecondCatch22

P.S.

Ik wist niet hoe deze reactie rechtstreeks naar Hans Klis te versturen. Misschien kan Paul dat voor mij doen.

Message was edited by: -Tycho-

persoonlijke info verwijderd

profile.country.nl_NL.title
FGG850
Bezoeker

Hier hetzelfde probleem. Eind november een Bravia gekocht waarbij de PS3 voor 69,- een mede-argument bij de keuze was. Alle bescheiden opgestuurd naar het adres in Frankrijk en afwachten maar. Regelmatig de actie-site gechecked met de code maar altijd maar "We hebben uw aankoopbewijs nog niet ontvangen.". Dus maar eens gebeld en de Vlaamse dame wist me te vertellen dat ze hoeveelheid post niet aankonden en dat 't nog wel een week kan duren. Ondertussen zijn we 3 weken verder maar nog steeds niets. Overigens vind ik de kreet "We hebben uw aankoopbewijs nog niet ontvangen." ook behoorlijk arrogant dan, alsof 't aan mij ligt. Ze hebben 't wel alleen ze hebben 't nog niet kunnen verwerken.

profile.country.nl_NL.title
matrixbebe
Bezoeker

Beste Lezers,

5 weken geleden heb ik al papier  voor de dongle gestuurt en nog niks ontvangen.vaandag(21-12-2011) gebeld met frankrijk en een frans mevrouw gesproken die zij dat mijn dossier pas vanaf maandag19 december begonnen is,dus nu 4 a 5 weken wachten en dan komt het dongle thuis.

profile.country.nl_NL.title
SecondCatch22
Bezoeker

Op 14 december zag ik via My Account op de Sony website dat de openstaande bestelling ineens verdwenen was, dus maar weer een telefoontje gepleegd. Ik kreeg te horen dat Sony intern de verkeerde procedure had gevolgd. Alle bestellingen moesten opnieuw, met andere bestelnummers ingevoerd worden. En passant kreeg ik wel de bevestiging dat Sony mijn betaling op 13 december had ontvangen. Men zou dit i.v.m. de wijziging van bestelnummer intern verwerken. Ik zou weer afwachten tot er uitgeleverd kon worden. Op 16 december zag ik in My Account dat er een nieuwe bestelling was aangemaakt, er stond echter bij vermeld dat er nog gewacht werd totdat de betaling zou zijn voldaan. Mijn conclusie was dat Sony intern de reeds gedane betaling nog moest verwerken. Wat gebeurt er echter op 20 december? Ik ontvang een e-mail met een betalingsherinnering en de opmerking dat ik binnen 5 dagen moest betalen. Zo niet dan zou de bestelling automatisch door Sony geannuleerd worden. Dus was er weer actie van mijn kant nodig en pleegde ik het zoveelste telefoontje. Dit was op woensdag 21 december. Weer het hele verhaal verteld en gezegd dat het om moedeloos van te worden is. Ik was echt zover, dat ik zei: "Stort die € 69,- maar terug en hou die playstation maar. Maar de mevrouw van Sony die ik aan de lijn had, verzekerde me dat de opdracht tot verzending van de playstation nog diezelfde dag de deur zou uitgaan. Ik had daar natuurlijk geen enkele positieve gedachte meer bij, maar kon natuurlijk niet veel anders doen dan maar weer afwachten. En wat gebeurt op vrijdagmorgen 23 december? Uiteindelijk wordt er toch geleverd door Sony. Maar wat blijft is de ergernis en frustatie over de manier waarop Sony z'n zgn. consumentenacties afhandelt.

profile.country.nl_NL.title
jaksan
Bezoeker

Beste Lezers,

Ik wil inderdaad gebruik maken van de Ps3 actie.

Kan iemand aangeven hoelang het ongeveer duurt vanaf aankoop Tv?

Met vriendelijke groeten

JSan

Message was edited by: jaksan

Message was edited by: jaksan

profile.country.nl_NL.title
FGG850
Bezoeker

Ik heb de Sony Bravia op 27-11-2011 gekocht, de volgende dag de bescheiden op de post gedaan en vandaag, 29-12-2011 de PS3 ontvangen. Een maand dus ongeveer.