annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Internet TV Actie: Lange verwerkingstijd?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
PSweers
Bezoeker

Sony Internet TV Actie: Lange verwerkingstijd?

Beste lezers,

Om gebruik te kunnen maken van de Sony Internet TV Actie heb ik op 6 november alle benodigde documenten verstuurd naar het volgende adres:

SONY ACTIES

Custom Solutions N° A20220

13102 Rousset Cedex

France

Bijna een maand later heb ik hier echter nog geen respons op ontvangen. Dit baart mij wel enige zorgen, aangezien je 'het label met alle streepjescodes en productnummers van de verpakking van je Sony TV' maar één keer kunt versturen.

Zijn er hier misschien andere mensen die ook gebruik hebben gemaakt van deze actie? Is deze lange verwerkingstijd gebruikelijk?

Laat het even weten!

Met vriendelijke groet,

Paul

42 ANTWOORDEN 42
profile.country.nl_NL.title
Dennisek22
Bezoeker

Beste lezers,

Ik heb het volgende ;

Ik heb een Sony Bravia 40NX720 gekocht en direct de bon, formulier + barcode van de doos aangetekend opgestuurd. Nu is deze al eind van het jaar 2011 binnengekomen. Ik heb daar bewijs van, maar dan zit ik op de site te kijken waar ik de status kan nakijken en dan blijft er staan ; Wij hebben u aankoopbewijs nog niet ontvangen. Volgens mij is dit toch een kwestie van aanvinken als ze hem binnen krijgen en dan veranderd die status ( misschien een tip voor Sony ) want zo blijven klanten niet zo in spanning of het wel binnen is ja of nee. Nu is mijn vraag hoe lang gaat dit nou duren voordat ik een contrete wijziging ziet of uberhaupt die code + track en trace nummer binnen krijg?

Kan iemand zijn ervaringen met mij delen?

Alvast bedankt,

D Oosterom

Message was edited by: -Tycho-

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mijn bevindingen met de Sony Internet TV Actie,

Op 1 december 2011 eindelijk (besteld 14 november 2011) de 40HX720 bij de officiele Sony Dealer hier in de woonplaats opgehaald, dezelfde dag (avond) nog geregisteerd.

Op 3 december 2011 de enveloppe met alle papieren aangeboden (voldoende gefrankeerd maar niet aangetekend) aan de postNL  om deze te bezorgen op:

SONY ACTIES

Custom Solutions N° A20220

13102 Rousset Cedex

France

Diverse malen op http://www.sony.nl/offerredemption/suivi_connexion.php de registratie proberen te traceren,

maar continue het antwoord: We hebben uw aankoopbewijs nog niet ontvangen

Met begrip dat de december feestdagen er tussen zitten.

Op 9 januari 2012 maar eens de telefoon ter handen genomen naar nummer 00 800 27 00 00 09

Door een zeer vriendelijke (belgische) dame te woord gestaan maar zij bevestigde dat er nog niks binnen was gekomen.

Ze adviseerde me om later (16 januari 2012) nogmaals te proberen.

Vamdaag (16 januari 2012) weer maar eens gebeld met 00 800 27 00 00 09, na diverse keren geprobeerd te hebben omdat het nummer niet bestaat!!!

Toch op een zeker moment weer kontakt met de vriendelijk slecht verstaanbare belgische dame.

Deze uitgelegd dat ik vorige week ook al had gebeld en dat we afgesproken hadden dat ik het vandaag eventueel nogmaals zou bellen als de registratie nog niet is getraceerd.

Ze vroeg aan me ofdat ik het aangetekend had verstuurd, waarop ik zei dat dit niet was geadviseerd.

Toen begon er een moeizaam telefoon gesprek met betrekking op dat ik de papieren opnieuw moest opsturen naar het volgende adres:

Custom promo N° A20220

Service reclamatie voor Florence (waarschijnlijk haar voornaam)

13102 Rousset Cedex (na correctie)

France

Het poststuk zal nu op haar buro worden afgegeven volgens haar zeggen.

Omdat het telefoongesprek moeizaam verliep was mijn vraag ofdat het adres niet even op email naar mij kon worden gestuurd, wat dus onmogelijk was volgens haar.

Tijdens het doorgegeven van de adres gegevens merkte ik op dat het nagenoeg het zelfde adres was als waar ik begin december 2011 de envellope had naar toegestuurd.

Met een kleine wijziging dat het nu 13201 was i.p.v. 13102, na veel heen en weer gepraat erkende zij de fout dat het 13102 moest zijn.

Moet ik naar de winkel om de orginele factuur op te vragen en samen met de registratie, maar zonder witte barcode (deze zit in het eerste poststuk) opnieuw op te sturen.

Zou dit nog goed komen, heb er eerlijk gezegd heel weinig vertrouwen op dit moment in.

73's

ps. op Tweakers.net zijn dezelfde klachten o

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
PSweers
Bezoeker

Na een proces van tweeëneenhalve maand - twee verzendingen van mijn documenten, vele telefoontjes en uiteindelijk zelfs nog een fax - blijf ik achter met een enorm zuur gevoel.

Eindelijk zijn al mijn documenten op de plek waar ze moeten zijn, en wat blijkt; op mijn factuur staat de datum 31 oktober 2011 te lezen. Welgeteld één dag voor aanvang van de actie (per 1 november). De Vlaamse mevrouw vertelde mij zojuist (telefonisch) niets voor mij te kunnen betekenen.

Naast het mislopen van de prijsverlaging (kan altijd gebeuren natuurlijk), kan ik nu dus ook nog eens geen gebruik maken van de actie?! Ik kan me niet voorstellen dat Sony zo met hun trouwe klanten om wil gaan en ik heb de Vlaamse mevrouw daarom ook gevraagd mijn 'dossier' nog niet weg te gooien.

Dat deze actie totaal niet soepel verloopt is inmiddels wel duidelijk, maar dat daarnaast ook de 'menselijke maat' niet in acht genomen lijkt te worden is voor mij een forse tegenvaller.

Hopelijk blijkt er via deze weg toch nog iets mogelijk te zijn, want ik ben veel tijd en energie verloren door mijn deelname aan deze actie (zonder resultaat).

Met vriendelijke groet,

Paul

Message was edited by: -Tycho-

profile.country.nl_NL.title
A.Paulussen
Bezoeker

Beste allen,

Ook ons geduld wordt zeer op de proef gesteld.

Op 8 november 2011 hebben wij de Sony televisie HX920 gekocht, de keus mede bepaald door de actie van Sony voor een Playstation 3 en de Sony tablet. Een aantal dagen later de registratiecode ontvangen en alle streepjescodes en productnummers met een kopie van het aankoopbewijs verzonden naar het SONY actie adres in Frankrijk.

06-12-2011 Mail van Sony acties waarin gevraagd wordt om de 13-cijferige EAN code.

08-12-2011 Gebeld met 0080027000009. De mevrouw meldt dat de gegevens waarschijnlijk niet zijn

aangekomen en adviseert de originele aankoopbon op te sturen.

12-12-2011 Brief met originele aankoopbon erbij aangetekend verzonden.

19-12-2011 Weer gebeld met 0080027000009. De mevrouw vertelt dat de brief goed is aangekomen. Wij

zullen uiterlijk de eerste week van 2012 een mail ontvangen.

10-01-2012 Geen mail ontvangen. Dus weer gebeld met 0080027000009. De mevrouw vraagt naar ons

registratienummer en zegt dat wij nog niet gereageerd hebben op de mail van 6-12-2011.

Jawel, meldt ik, wij hebben een aangetekende brief verstuurd. De mevrouw controleert

dit aan de hand van het track&trace nummer. Ja, de aangetekende brief hebben zij wel

ontvangen, maar wij moeten nog een beetje geduld hebben.

's Avonds toch eens gekeken naar het overzicht van onze registratie. Tot onze verbazing

lezen wij daar: Status:We hebben uw aankoopbewijs ontvangen op 18/11/2011 en

behandelen uw aanvraag.

13-01-2012 Wederom een aangetekende brief naar het adres in Frankrijk. Hierin een opsomming van

bovenstaande en de melding dat wij het idee hebben dat de aangetekende brief niet

gekoppeld wordt aan de mail van 6-12-2011.

19-01-2012 Weer gebeld met 0080027000009. De mevrouw vroeg het registratienummer en meldde dat

wij nog niet gereageerd hadden op de mail van 6-12-2011. Wederom vertelt over de

aangetekende brieven. Ook de brief van 13-1-2012 is ontvangen vertelde zij, maar wij

moeten toch nog maar even geduld hebben.

Ons geduld begint echter een beetje op te raken en wij geloven er inmiddels niet meer in dat dit nog goed gaat komen. Onze zonen die voor de Kerst al PS3 spellen hebben gehad, vragen ons steeds wanneer de PS3 nu komt. Het wordt voor ons steeds moeilijker om hen uit te leggen hoeveel moeite wij inmiddels hebben gedaan om tot deze actie door te dringen.

Het is de eerste keer dat wij aan zo'n actie meedoen, maar waarschijnlijk ook onze laatste keer.

Van Sony hadden wij toch meer service verwacht. Waarschijnlijk is de deelname groot aan deze actie, maar dan had dit toch op zijn minst in een mail naar de deelnemers kenbaar gemaakt kunnen worden.

Groet, A.Paulussen

profile.country.nl_NL.title
PSweers
Bezoeker

Beste Sony,

Fijn dat ik uiteindelijk toch nog gebruik heb kunnen maken van de actie. Het doed me goed dat jullie bewezen hebben wel degelijk waarde te hechten aan klantvriendelijkheid. Inmiddels heb ik de PS3 ontvangen (dat ging uiterst snel, nadat ik de benodigde bestelcode had) en ook de webcam is onderweg.

Over de partij in Frankrijk, die verantwoordelijk is voor de afhandeling van deze actie, heb ik toch wel gegronde twijfels. De soms false berichtgeving, de frequente verdwijningen van documenten en de trage berichtgeving van deze partij, lijkt me geen goede zaak voor een bedrijf als Sony. Klanten zijn slim genoeg om zich niet keer op keer in de maling te laten nemen, dus wellicht eens om de tafel zitten met deze partij?

P.S. voor een ieder die slachtoffer is van kwijtgeraakte documenten; het proces kan versneld worden door gebruik te maken van een fax i.p.v. een verzending via de post. Neem telefonisch contact op met Sony Acties en vraag naar de mogelijkheid om te verzenden per fax (dit scheelt je al snel 4 tot 6 weken wachten bij het opnieuw versturen van gevraagde documenten).

Uiteindelijk is mijn geduld dus beloond, maar het had natuurlijk stukken beter gekund!

Met vriendelijke groet,

Paul

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat is toch mooi,

eerder zei je dat je het toestel een dag te vroeg had gekocht en niet in aanmerking komt voor de actie.

Ik heb eindelijk via www.tracktrace.nl kunnen zien dat mijn aangetekende poststuk dat deze is afgeleverd in Frankrijk.

Maandag eens bellen met Florence of dat zij het ook al op haar buro heeft liggen.

wordt vervolgd.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste PSweers,

Welkom op het Sony Forum.

Bedankt voor uw geduld en uw opbouwende kritiek.

Ik ben blij dat e.e.a. toch goed opgelost is.

Sony neemt zeker alle bemerkingen ter harte met de bedoeling daar lering van te trekken.

Ik wens u nog veel plezier met uw Sony producten.

Met vriendelijek groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het echt nu nodig om twee maal hetzelfde rare incomplete verhaal op het forum neer te zetten???

Na vier edit's snap ik er nog geen hout van!!!

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
bacchus1
Bezoeker

Ik ben helemaal klaar met Sony!!!

7 weken gewacht geen dongel, wel een antwoord naar meer dan een maand!!!Dat het allemaal niet klopt en dat de papieren niet goed zijn!

Alles is en was correct.

Kon helemaal op nieuw beginnen! en wat denk je, moet binnen 10 dagen antwoord terug sturen......

alles netjes aan gemeld, code's , factuur, begleidende brief, aanmeldings formulieren.... bla bla bla......

3x gebeld met Sony Frankrijk, van het kasje naar de  muur gestuurd.............. een Belg niet me niet eens kon verstaan, alleen de standaard zinnen zei ze op.

2 x brieven verstuurd, krijg het hele zaakje weer terug.

Heb 2 x tv van Sony (dure) een 46" en een 32".

Als ze het niet goed oplossen zijn dat meteen de laatste van Sony.

De Makro waar ik de tv heb gekocht gaat dit aan halen bij Sony en gaat er werk van maken.

Heel netjes geholpen daar.

Dank, Makro Nederland.

Volgende x geen Sony , maar zeker een tv van jullie.

Sony, Doe dan geen Actie!!!!!!!!!!!!!!!!

Message was edited by: bacchus1

Message was edited by: bacchus1

Message was edited by: bacchus1

Message was edited by: bacchus1

profile.country.nl_NL.title
mvanden49
Bezoeker

Na het lezen van de verhalen hier op het forum wil ik ook mijn ervaring delen. Helaas is die niet al te positief.

Eind 2011 een NX720 gekocht, waarbij de playstation toch wel het doorslaggevende argument was. Begin janauri 2012 alle gegevens opgestuurd: registratieformulier, barcode uit doos en kopie factuur. Na enige weken verscheen op de status website de melding 'we hebben uw aankoopbon ontvangen en verwerken deze nu'.

Tegelijkertijd ontving ik een e-mail dat er nog gegevens zouden ontbreken, namelijk de originele aankoopbon. Dat kon ik niet rijmen met de status op de website, dus maar eens gebeld. Inderdaad bleek men nog te wachten op de factuur. Deze verwarring is waarschijnlijk ontstaat doordat op de factuur van de winkel 'Afleverbon' staan. Maar goed, ik mocht alles nogmaals faxen en dan zou het in orde gemaakt worden. Dit gedaan, met een begeleidende tekst met de uiteg dat ik alleen die Afleverbon bezit.

Weer enige tijd gewacht, zonder dat er een bericht of statuswijziging te zien was. Dus afgelopen vrijdag nogmaals gebeld. Men blijkt nog steeds te wachten op de factuur. Na mijn uitleg over het faxen werd er gezegd dat 'faxen niet voldoende is' en dat ik nu de originele bon moet opsturen. 'Dat wil Sony zo', zei men.

Ik vind dit erg vreemd, in de beschrijving van de procedure op de sony website is er sprake van 'kopie aankoopbewijs' en wat voegt de originele aankoopbon nu toe aan de gegevens die Sony al heeft?

Bovendien, krijg ik geen problemen als ik de originele bon niet meer heb en ik aanspraak wil maken op de garantie?

Er spreek wel erg veel wantrouwen uit ten op zichte van de klant.

Het komt allemaal erg ad-hoc over, heeft iemand een soort gelijke ervaring?