annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

CMT-S20B wekkerfunctie zet "uit"-tijd op "aan"-tijd

GurthIsMe
Ontdekker

CMT-S20B wekkerfunctie zet "uit"-tijd op "aan"-tijd

Recent heb ik een CMT-S20B stereo gekocht, en na een paar dagen begon zich iets vreemds voor te doen met de wekkerfunctie: de "uit"-tijd wordt automatisch ingesteld op dezelfde tijd als waarop de wekker aanspringt. Als ik dit met de hand aanpas, gaat de stereo de volgende keer automatisch aan, maar zet daarna de "uit"-tijd blijkbaar weer op de "aan"-tijd, met als gevolg dat de volgende dag de wekkerfunctie helemaal niet aanslaat.

 

Met de hand kun je deze twee tijden niet op hetzelfde zetten — als je dat wel probeert krijg je "TIME NG" in het scherm (NG = "No Good", vermoed ik) en kun je niet verder tot je de "uit"-tijd op iets anders zet. Maar het apparaat doet het zelf wel elke dag.

 

Gek genoeg was dit de eerste paar dagen niet het geval: toen ging de wekker gewoon elke dag aan op de ingestelde tijd. Waarom dat ineens anders is snap ik niet zo goed, maar een wekker die je elke dag opnieuw in moet stellen is ook niet bepaald handig dus ik hoop dat iemand een oplossing weet.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Staat er geen 2e wektijd geprogrameerd als dit mogelijk is?

Een reset uitvoeren???

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
GurthIsMe
Ontdekker

Nee, je kunt maar één wekkertijd instellen (ik vind het ook vreemd dat daar een "uit"-tijd bij móét: je kunt voor zover ik kan zien niet zeggen dat het apparaat aan moet blijven tot je het met de hand uitzet). Wat resetten betreft: ik zou niet weten hoe, behalve dan de stekker uit het stopcontact te trekken, maar als ik dat doe blijft de wekker gewoon geprogrammeerd staan (de klok springt dan naar 00:00, dus de wekkerinstelling zal wel in flashgeheugen o.i.d. bewaard worden).

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wordt de sleeptimer functie misschien gebruikt?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
GurthIsMe
Ontdekker

Nee, die heb ik nog nooit geactiveerd. Maar nu is het nog gekker geworden: de uit-tijd blijft sinds eergisteren  goed staan (vraag me niet waarom, want ik heb niks veranderd) maar toch ging vanochtend de wekker niet aan — terwijl hij wel degelijk ingesteld staat. En ja, de klok staat ook goed :slight_smile: Die zegt dat het nu ik dit typ 19:16 is, dus het is niet alsof ik die bijvoorbeeld 12 uur verkeerd gezet heb.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Pfffffffff, wat een drama. Het enigste wat ik nu nog kan verzinnen is of je niet per ongeluk je telefoon met NFC op de S20b neerlegt. Anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet zo 123, misschien de klantenservice nog wel.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
GurthIsMe
Ontdekker

Ik kan 100% uitsluiten dat een mobiele telefoon het probleem is :slight_smile:

 

Het enige dat ik nog echt kan verzinnen is om langere tijd de stroom eraf te halen (een hele dag of zo), kijken of dat wat uitmaakt. Ik heb de indruk dat een routinetje in de firmware ergens de fout ingegaan is.