annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid tv als receiver uit is

OPGELOST
Millieman
Nieuw

Geen geluid tv als receiver uit is

onlangs de Sony KDL-42W805 aangeschaft samen met  een receiver van Onkyo. heb deze inmiddels aangesloten en krijg echter op het moment dat de versterker uit staat geen geluid uit de tv.  Dus krijg enkel geluid als de versterker aan staat .Alles is aangesloten middels HDMI kabels.  Het geluid van internet bv you tube gaat echter niet over de aangesloten audio maar vanuit de tv speakers.

Weet iemand hier een oplossing voor?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Waarschijnlijk verloopt de verbinding niet via ARC. Ondersteund je versterker dat? 

Zo ja, koppel de HDMI van de versterker en de TV in de HDMI poorten waar ARC op staat. Beide apparaten hebben een dergelijke poort zichtbaar aanwezig. 

Vervolgens op de Sync knop drukken van de Sony afstandsbediening en de optie voor geluid via speakersysteem gebruiken. Diezelfde optie kan je gebruiken om het geluid weer over de boxen van je TV zelf aan te zetten, mocht je versterker uit staan. 

 

Als je versterker de optie heeft om in standby modus het geluid te regelen, dan heet dit Pure Direct. Is er een dergelijke knop op je afstandsbediening aanwezig? 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Waarschijnlijk verloopt de verbinding niet via ARC. Ondersteund je versterker dat? 

Zo ja, koppel de HDMI van de versterker en de TV in de HDMI poorten waar ARC op staat. Beide apparaten hebben een dergelijke poort zichtbaar aanwezig. 

Vervolgens op de Sync knop drukken van de Sony afstandsbediening en de optie voor geluid via speakersysteem gebruiken. Diezelfde optie kan je gebruiken om het geluid weer over de boxen van je TV zelf aan te zetten, mocht je versterker uit staan. 

 

Als je versterker de optie heeft om in standby modus het geluid te regelen, dan heet dit Pure Direct. Is er een dergelijke knop op je afstandsbediening aanwezig? 

Millieman
Nieuw

Dank voor je reactie,

Heb het probleem  gevonden zoals jij aangeef moest het ARC functie nog worden ingesteld.

Dit heb ik via de versterker gedaan en het werkt...

De sync knop is mij onbekend maar zal daar ook naar kijken..

Ik ga via home naar instellingen en dan het geluid op tv speakers of audio systeem veranderen.

de versterker schiet dan wel in stand bye modus

Maar als ik je goed begrijp zou er op de afstandbediening ook een knop moeten zijn om dit te regelen?

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Inderdaad. Op de Sony TV AB zit rechtsbovenin een knop genaamd Sync.