annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid valt enkele seconden weg

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Geluid valt enkele seconden weg

Goedenavond,

Ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen want er is nog niemnd die mij een antwoord kon geven

Ik heb sinds een week een nieuwe strdn 1080 daarvoor de 860 en een nieuwe bluray speler de ubp 800m, daarvoor de ubp s 7200

Nu wil het feit dat de audio op beide apparaten althans bij het afspelen van een audio cd een aantal seconden wegvalt dit doet hij dus bij beide versterkers met verschillende blurays.

De kabels heb ik al vervangen, geen effect

De bluray video vertoont geen mankementen tevens afspelen van usb en spotify

Wie o wie heeft voor mij de oplossing

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Om wat voor CD's gaat het. Met losse nummers of mix CD's.

Is dit altijd op zelfde plek of willekeurig. 

 

Kun je voorbeeld geven wanneer je dit probleem hebt. Met welke CD en op welk punt. 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Het gaat om originele en gekopieerde cd's

De tussenpozen zijn willekeurig 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb het getest met originele CD in de X800 en X800m2 van Kensigton en U2. Hier geen last van.

 

Hoe staan bij jouw de audio settings / Music settings.

 

Des ter meer informatie je geeft hoe gerichter men je kan helpen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

ik ga vandaag even kijken

Heb inmiddels ook mijn vorige blu ray speler getest en die vertoont na enkele cd's beluisterd te hebben hetzelfde euvel.

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

De instellingen voor muziek en audio heb ik al diverse keren veranderd,

maar dit heeft geen effect

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

 Je geeft enkel aan ik heb instellingen veranderd, maar werkt niet. Sorry, maar dan wordt helpen erg lastig, als je niet aangeeft wat je geprobeerd hebt en hoe etc.... . Hoop dat je snel oplossing vindt. Succes 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sony-MN
Ontdekker

Ik ervaar precies hetzelfde probleem met Yamaha receiver (rx-s601d),  Sony xe9005, en ubpx800m2. X800m HDMI video naar tv, HDMI audio naar receiver. Hdmi/arc tussen tv en receiver. Allemaal nieuwe sharkoon hdmi 2.0 kabels.

 

tot zo ver heb ik het kunnen herleiden naar het punt waar ik de HDMI kabel tussen receiver (HDMI out met arc) en tv (HDMI 3/arc) eruit haal. Zodra ik dat doe, houdt het probleem op. Onder de aanname dat het met ARC te maken heeft heb ik ook geprobeerd om HDMI controle uit te zetten op de receiver, maar dat lost het niet op. Alleen wanneer ik de kabel uit de HDMI  out uitgang haal verdwijnt het probleem. Grappig genoeg kan ik wel regelmatig het probleem triggeren door slechts naar de HDMI controle settings te navigeren op de receiver.

 

het probleem doet zich overigens ook voor als ik i.p.v. HDMI kabel een digital coax (tulp) kabel gebruik tussen blu ray speler en receiver. Oude dvd speler met hdmi hetzelfde probleem. Oude cd speler met analoog tulp, geen probleem.

 

Ik denk zelf dat er een signaal zo nu en dan van de tv over de HDMI kabel naar de receiver gestuurd wordt, of andersom, en de receiver daarmee het signaal van de speaker output gehaald wordt. Je ziet op de receiver ook de rode indicator “HDMI out” verdwijnen en daarna weer verschijnen, op een van die momenten valt audio door de speakers weg.

 

ik sta zelf op het punt de receiver voor reparatie op te sturen, maar niet zeker of dat überhaupt zal gaan helpen. Misschien is het een CEC /ARC design probleem, blijkbaar komt het niet alleen voor op een yamaha receiver. 

 

op YouTube kun je ook een video vinden van iemand die hetzelfde probleem gefilmd heeft.

profile.country.NL.title
ys-quo
Ontdekker

Dank voor de reactie
Ik ga hier mee aan de slag
Ik overweeg ook de versterker en blu-ray terug te brengen, eens kijken hoever ik nu kom
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Waarom de keuze om HDMI vanaf je X800 naar TV en receiver te laten gaan? Waarom niet enkel via de receiver?

 

Sluit de x800 eens aan zonder tussenkomst van TV. Dus enkel op de receiver. Heb je het probleem dan ook nog?

 

X800(m2) aangesloten via HDMI op de Marantz. En vanaf de Marantz out een HDMI naar de TV. Deze niet aangesloten op de ARC HDMI poort. De ARC functionaliteit gebruik ik niet. Deze heeft bij mij in verleden te vaak voor  issues gezorgd.  Dit werkt perfect voor de opstelling in woonkamer als kantoor. 

 

ARC is negen van de tien keer de veroorzaker van problemen. Dit komt mede dat hier geen eenduidige standaard voor is. Gebruik zelf deze functionaliteit nooit. Probeer het eens met aansluitend op een niet ARC HDMI poort 😉

 

Gebruik je de ARC bijvoorbeeld gemak van het bedienen. Dan zou een Logitech Harmony remote een idee kunnen zijn. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web