annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Protect en uitschakelen

profile.country.nl_BE.title
JoshuaOngenae
Bezoeker

Protect en uitschakelen

Ik kan mijn hifi-systeem niet meer gebruiken. Ik kan hem wel aanzetten maar als ik iets wil laten afspelen, komt er 'protect' op het schermpje en onmiddellijk erna valt hij uit! Kan iemand mij aub helpen want dit heeft redelijk veel geld gekost. Please help.

Tags (2)
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
Jojom_
Ontdekker

Heb nu hetzelfde probleem. Zelfs als alleen voedingsspanning is aangesloten en dus geen boxen verschijnt binnen 1 minuut de melding Protect en valt daarna mijn set (CMT-G2NIP) uit.

Volgens beschrijvingen zou het een probleem in het apparaat moeten zijn.

Ben benieuwd of het bij jou is opgelost.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Die melding krijg je als het apparaat niet goed met de voltage om kan gaan. 
Kan door meerdere dingen komen natuurlijk. 

Bij mij waren mijn speakers niet helemaal perfect aangesloten. De bekabeling was niet goed vastgezet dus ik krijg op willekeurige momenten de protect melding. 
Kan ook komen door het geluid te hard te zetten bijvoorbeeld. 

 

Check je bekabeling even grondig nadat je de stroom eraf gehaald hebt. 

Casey1958
Ontdekker

Hallo

Ik heb mijn versterker ter reparatie aangeboden bij een goede reparateur.
Hij dacht hem te kunnen repareren voor €75. Onderdelen besteld, erin gezet
meteen weer stuk. Alleen nu gingen er meer onderdelen kapot en gaf de reparateur
aan dat mijn receiver met goed fatsoen niet meer te repareren was, dus helaas schroot!

Ik denk dat ik deze sony zo,n 18 jaar met erg veel plezier heb gebruikt, en ik mis dat blauwe
lampje (ontvangst 5.1) nog dagelijks.

De reden dat versterkers uiteindelijk de geest geven: dagelijks aan en uitzetten = dagelijks
uitzetten en weer krimpen van de printplaten (warmte). Het gevolg, de soldeerpuntjes gaan na jaren
scheurtjes vertonen, die raken vervuild, en de overdracht van de stroompjes wordt bemoeilijkt
omdat de weerstand hoger wordt. Stroom gaat altijd de weg van de minste weerstand en gaat
opeens een andere kant op op je printplaat zodat er andere onderdeeltjes teveel, en de beoogde
tekort stroom krijgen. Resultaat is dat na een tijdje dingen door zullen branden. De melding “protect”
geeft weliswaar aan dat de versterker in een beschermingsmodus staat en dus service nodig heeft,
bij mij was dat helaas direct te laat!

Ik hoop voor je dat de jouwe nog te redden valt! Maak echter een goede afspraak met je reparateur
voor het geval zich hetzelfde voordoet als bij mij. Ik hoefde slechts de onderzoeks kosten ad €19,50 te
betalen omdat men dit ondernemingsrisico vond. Je hebt je versterker niet gerepareerd terug, maar de
kosten blijven beperkt, ik vond dat heel netjes!

Ik ging op zoek naar een nieuwe receiver want zonder kun je niks. Uiteindelijk kwam ik op een andere
sony, de STR-DN 1050, deze was in 2014 product van het jaar! Bevat een glazen!!! printplaat met opgespoten
epoxy hars. Dát zet niet of nauwelijks uit. Ik heb in totaal 5 receivers in huis gehad en deze voldoet qua geluid
het best. 7.2 kanalen, multiroom en 165 watt rms per kanaal, die kun je gewoon als een 5.1 set gebruiken.
Googlen levert vele recenties op, misschien kun je daar iets mee.

 

Met vriendelijke groet,

 

Casey 1958

profile.country.nl_NL.title
Jojom_
Ontdekker

Beste Vinc_E,

Ik heb alle kabels al los, alleen voedingskabel is nog aangesloten.

Ook dan herhaald zich het probleem, wat volgens een uitgebreide beschrijving, die her en der op forums aanwezig is duidt op een interne fout die alleen dmv service kan worden opgelost.

Johan

profile.country.nl_NL.title
Jojom_
Ontdekker

Beste Casey1958,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Gelukkig heb jij er 18 jaar mee kunnen doen, de onze is nog maar 3,5 jaar oud. Dat is wel heel erg snel.

Hopelijk kunnen ze hem nog repareren.

Wordt het een ander apparaat dan zou ik met dit en de vTuner-perikelen niet meer zo snel voor Sony kiezen geloof ik.

Groet, Johan

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice. 

 

Op het gebied van receivers zelf, is Sony inderdaad een goede speler. Wel leuk om te horen dat na 18 jaar dienst, de nieuwere generatie je alsnog wegblaast :slight_smile: