annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony WH-1000xm3 headphones

profile.country.NL.title
GZ9841
Nieuw

Sony WH-1000xm3 headphones

Geachte Sony,

 

Ik had de 1000xm2 en heb vandaag de XM3 mogen ontvangen. Ik was er aanvankelijk enorm blij, zit lekkerder, goede NC, het geluid is top en nog veel meer features waar ik echt heel blij van wordt.

Er is helaas 1 aspect waar ik zeer teleurgesteld over ben en dat is de mogelijkheid om er mee te telefoneren. Ik gebruikte de XM2 altijd om rond te kunnen lopen tijdens het bellen en dat werkte prima. De XM3 daarentegen zorgt ervoor dat de ander altijd een echo van zijn eigen stem hoort. Dit maakt het onmogelijk om met andere mensen goed te telefoneren als zij zichzelf continue dubbel horen praten. 

Ik was hier erg verbaasd over aangezien er veel is geschreven over de verbeterde microfoon van de XM3. 

 

Mijn vraag is: zijn jullie op de hoogte van dit probleem? Gaat dit verholpen worden met een firmware upgrade of zal dit zo blijven? 

Ik zojuist even op Reddit gekeken en er zijn meer mensen die hier melding van maken.

Alvast bedankt.

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Bedankt voor de feedback! Vervelend dat je steeds een echo hoort tijdens het bellen.

Ik ga navragen of dit probleem bekend is bij onze service en wat er eventueel aan gedaan kan worden.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Onze service is momenteel bezig met het onderzoeken van het probleem.

 

Tevens heeft de WH1000XM3 heeft al een firmwareupdate klaarstaan vanaf 4/9/2018. Hiervoor dien je gebruik te maken van de Headphone Connect App. Heb je deze update gezien?

 

Groet,

Bibi

profile.country.NL.title
GZ9841
Nieuw

Beste Bibi,

 

Deze update heb ik inderdaad gezien en gedaan maar heeft helaas het probleem niet verholpen. Zowel op de reddit r/headphones als r/sony zijn er flink wat mensen die dit probleem ook geconstateerd hebben. Ook in reviews op Amazon en Bol.com zijn deze waarnemingen inmiddels te vinden. Het probleem doet zich blijkbaar op allerlei soorten telefoons van zowel Android als Iphone, in reguliere telefoongesprekken maar ook Google Hangouts, Whatsapp bellen en Skype. 

Ik heb van 1 of 2 mensen gelezen dat ze dit probleem niet hadden dus misschien gaat het om bepaalde batches maar dat lijkt me ook raar aangezien de constateringen van over de hele wereld komen.

 

Ik hoop dat u ons op de hoogte kunt houden van bevindingen en of oplossingen voor dit probleem. Ik zou graag mijn koptelefoon willen houden maar als dit probleem blijft dan ben ik toch genoodzaakt een andere koptelefoon te kopen aangezien ik de belfunctie heel vaak gebruik.

 

Vriendelijke groeten

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @GZ9841

 

Zelf telefoneer ik ook veel met mijn XM2. Maar ik moet toegeven dat achtergrond geluid niet weggefilterd wordt. 
Dus de persoon aan de lijn hoort werkelijk alles om mij heen ook. Wat het niet heel effectief maakt om mee te telefoneren. 
Naar mijn weten zijn er vrijwel geen headphones die dit wél wegfilteren. Weet je zeker dat de XM3 dit hoort te doen? 

 

Los van het feit dat je jezelf hoort, moet niet gebeuren natuurlijk. 

profile.country.NL.title
GZ9841
Nieuw

Beste Vince,

 

Ik heb de XM2 ook gehad en daar kon ik in een rustige ruimte prima mee telefoneren, bijvoorbeeld in huis, en daar had de andere persoon aan de lijn geen probleem mee. 

Ik heb inmiddels gezien dat er flink wat mensen zijn die het probleem van de echo niet hebben dus ik heb mijn XM3 teruggestuurd en zal snel een nieuwe ontvangen. Ik hoop dat het aan dit exemplaar heeft gelegen en dat de nieuwe werkt als een zonnetje.

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Ik krijg zojuist van onze service te horen dat het waarschijnlijk een defecte unit is geweest. Fijn dat je de headphone nog hebt kunnen inwisselen. Veel plezier ermee!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
fietsmeneertje
Ontdekker

Ik heb de XM2 en heb dezelfde klachten bij telefoneren, de persoon aan de andere kant hoort al het omgevingsgeluid aan mijn zijde, wat de koptelefoon totaal ongeschikt maakt om mee te bellen.

Ik heb dit probleem zelf ook op dit forum geplaatst aangezien dit oorspronkelijke bericht over de vernieuwde XM3 versie gaat.

K3nn0-Vjeze
Ontdekker

Precies datzelfde heb ik dus ook, waar mijn collega met de Bose QC geen problemen heeft. Graag hier een oplossing voor, anders is bellen met deze heerlijke koptelefoon onmogelijk.

profile.country.NL.title
wouterdeleeuwecht
Lid

Ik herken het probleem. Niemand kan mij verstaan als ik met de koptelefoon bel. Dit is wederom een probleem met de koptelefoon. Nog gekker is dat je de koptelefoon beter niet kan updaten, dit maak hem letterlijk slechter!!! Hoe bizar is dat??? Ik snap niet waarom Sony geen terugroepactie start voor deze koptelefoon. Kraken, touch controls die niet werken, slechte bluethoot verbinding en nog veel meer problemen... De koptelefoon is nu gewoon een ordinaire scam, op papier goed maar in werkelijkheid een drama om mee te leven....