annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Er is iets goed mis met de PRS-T2

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er is iets goed mis met de PRS-T2

Ik heb de reader terug gestuurd, er is iets fouts mee.

Als ik 2 exact gelijke boeken in mijn T1 vergelijk met mijn T2 dan kunnen er op de T1 een paar woorden meer op een regel.

Bij gekochte boeken worden woorden verkeerd afgebroken aan het eind van een regel.

antwoord wordt bij het eind van een regel a volgende regel ntwoord in plaats van dat het hele woord doorschuift naar de volgende regel.

Er klopt gewoon iets niet in de afbraak van de woorden en bladzijdes die er op de T1 volkomen normaal uit zien, zijn een puinhoop op de T2.

Plaatjes van 800x600 wat de standaard resolutie is, worden verkeerd weergegeven.

Het is me duidelijk dat er met de software van deze reader iets mis is.

Zoomlevel, bijsnijden,marges,het maakt niet uit, er is iets goed mis met deze reader en ik kan in de huidige staat alleen maar afraden het ding te kopen.

Ik had al bugs gevonden over het feit dat sommige apps niet wachten op de totstandkoming van een draadloze verbinding maar ook het resizen doet de reader niet goed.

Voor de grap een plaatje van 1200X1600 er op gezet.

Deze wordt 2x zo groot weergegeven ( Waar de T1 hem netjes resized)  en is onleesbaar.

4 boeken terug gebracht naar hun oorspronkelijke font.

De bladzijdes zien er gelijk uit maar op de T1 staat meer tekst dan op de T2 en de T2 schuift een woord dat aan het eind van de regel staat niet door naar de volgende regel maar breekt gewoon af op de plaats waar het scherm ophoudt.

Ik heb de PRS-550 PRS 600, de 650, de PRS-T1 en de PRS-T2 en de laatst genoemde geeft alle uitgeteste boeken en bladzijdes niet correct weer.

Uiteraard nieuwste software en factory reset gedaan,het helpt niet.

Pas als ik in de .css van een boek laadt dat er een rechtermarge van 5 pt moet zijn, is de rechterkant correct maar dan moet ik in elk boek de marges gaan veranderen, voor mij is dat geen probleem,maar een onervaren koper zal dit niet lukken.

Hij "denkt" gewoon dat het scherm breder is dan hij in werkelijkheid is.

Slechts een plaatje van 570 x 760 kan goed weergegeven worden,elk groter plaatje wordt verminkt.

Natuurlijk zou dit exemplarisch kunnen zijn,maar een bij de plaatselijke Dixons (met vermelding niet goed geld terug) trad exact hetzelfde probleem op.

Er wordt geen 800x600 weergegeven,het afbreken is onjuist,Facebook doet het niet, in mijn lange rij van Sony van Sony readers is dit het meest slechte examplaar wat ik ooit ben tegen gekomen, daarnaast zie je elke vingerafdruk op het matte zwart.

Slechte keuze Sony !

94 ANTWOORDEN 94
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

De genoemde update voor de T2 staat al eerder in dit topic omschreven maar lost de genoemde problemen niet op.

Changelog T2:

  • Solves the issue of an error message popping up when going to Collections
  • Enables Facebook login
  • Enables Reader Store Login

Kortom, als je naar Collecties ging kreeg je soms een error bericht, dat hebben ze gefixt.

In sommige gevallen was er weer een probleem met Facebook (verandering api)

De reader store werkte niet, per land wordt bepaald naar welke boekenwinkel je wordt doorgestuurd, maar dit gaf een foutmelding,je gaat nu weer netjes naar Bol.com.

Voor de T1 is alleen het onderste van toepassing maar niet voor Nederland.

Je kon de reader store niet meer in maar voor Nederland werd je gewoon al doorgestuurt naar BOL.com maar bij sommige landen werd je verkeerd doorgestuurd.

Het afbreek probleem is niet aangepakt.

Message was edited by: Nick-1964

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Ok, wat zal ik nog zeggen, hopelijk dat de consumenteorganisaties SONY kunnen "dwingen" om hun verantwoordelijkheid te nemen. Zelf kunnen ze dat niet opbrengen blijkbaar.

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Nick-1964,

Sony is zich bewust van dit onderwerp waarbij sommige epub boeken die aangekocht werden via online book stores, niet correct worden weergegeven op het scherm. Een deel van de tekst valt buiten de rand van het scherm en kan niet gelezen worden. Er wordt gewerkt aan een zo spoedig mogelijke oplossing. We vragen nog even uw geduld totdat wij duidelijkheid kunnen geven wanneer de oplossing beschikbaar komt. Onze excuses voor het ongemak.

De oplossing zal gepubliceerd worden via onze PRS-T2 Sony Support webpages.

Een bericht van gelijke strekking als bovenstaand, is ook op Sony Support gepubliceerd om onze klanten over deze symptomen en de te verwachten oplossing te informeren wanneer die de PRS-T2 support pagina bezoeken.

 

Voor Nederland via:

http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T2/news/PRS_T2_epub_screenmargins

Voor België via:

http://www.sony.be/support/nl/product/PRS-T2/news/PRS_T2_epub_screenmargins

Voor al uw kritische maar bruikbare input bedankt voor uw bijdrage op dit Forum.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Beste Hans ( als ik zo familiair mag zijn )

Ook bij de Sony T1 heb ik diverse oplossingen aangedragen, ik heb de T2 terug gegeven.

Ja ik ben kritisch, maar ik onderbouw mijn kritiek en heb er ook de oplossing voor hoewel ik snap dat het natuurlijk 300 keer beter is om het vanuit de reader te regelen.

Het jammere vind ik, en daar blijf ik op hameren, het te lastig is om als consument een "ingang" bij Sony te vinden, op het gebied van Android en e-readers wil ik mezelf zeker niet als dom bestempelen,en dan is het frustrerend als je een oplossing hebt en een probleem gevonden hebt,je er gewoon niet doorheen komt.

Nu ben ik,achter de schermen,bezig individuele mensen te helpen.

Ik zou zo graag willen dat het kritische weg valt, en het bruikbare input deel zou kunnen blijven.

Je hebt tenslotte ook heel veel klagers die geen oplossing proberen te vinden,voor mezelf doe ik het niet want zoals gezegd,hoe mooi ook,mijn T2 is terug naar Bol.

Groet,

Nick.

profile.country.nl_NL.title
voorsprong
Ontdekker

Beste Hans,

Wat mij stoort is:

- In het bericht dat Sony post staat "onlangs" alsof het vorige week ontdekt is. We hebben dit echter al 3 maanden geleden gemeld en aangekaart, daags na de release van de T2.

- Er compleet onzinnige antwoorden door Sony support gegeven worden (ik refereer naar: converteer naar PDF)

- Sony support aangeeft dat ze niet weten of en wanneer er een oplossing komt

- Me nu voor de 3e keer gevraagd word in een enquete of ik tevreden ben over de support

Sony zou Nick in dienst moeten nemen want zijn adviezen werken.

profile.country.NL.title
Arlynn
Nieuw

Helemaal mee eens, Voorsprong!

Ik ben ook een van de velen die de T2 om de door jou genoemde redenen heeft retour gestuurd naar Bol en daar tot nu toe geen moment spijt van heeft gehad, integendeel.

Niets dan hulde aan Nick trouwens, en anderen die zich het belang van de klant wél hebben aangetrokken!

profile.country.nl_NL.title
Hamid72
Bezoeker

Ik heb speciaal voor een lange reis die ik ga maken de sony ereader PRS-T2 gekocht op basis van de goede reviews. IK vind het dan ook volstrekt onaanvaardbaar dat ik het eerste de beste e-boek dat ik koop niet leesbaar is! Echt onacceptabel, want op deze manier is de reader onbruikbaar en een volslagen miskoop!!

Dit probleem zou toch onmiddelijk opgelost moeten worden?? Het verbaast me dat zo een product uberhaupt door de testfase is gekomen en nog meer dat er zulke goede reviews van zijn gegeven, waar ik mijn aankoopbeslissing op heb gebaseerd!!

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Allereerst dank voor de hulde,maar aan de andere kant vind ik het oplossen van problemen een uitdaging.

Ik deel een hoop kritiek maar toch is hier een beetje een kip en ei princiepe,wie was er eerder...

De Sony breekt zoals gezegd zijn nek over de tags en aan de andere kant,die code's staan wel in het boek.

Sony zal voor haar product een aantal proefboeken hebben gebruikt waarin deze tags niet voorkomen.

Dan ga je dus krijgen,moet Sony de boel oplossen,of Adobe die de tags gebruikt.

Ik denk Sony want uiteindelijk zullen alle epubs toch de nieuwe opmaak gaan gebruiken.

Wat ik wel vind is dat de nieuwe tags vrij plotseling opdoken, in boeken voor september zie je ze nauwelijks en na september duiken ze opeens op.

Uit een recent krantenbericht blijkt dat Sony probeert binnen 14 dagen met een update te komen die het probleem verhelpt en ik hoop ook dat deze update de reader wat meer toekomst proof maakt waardoor,als er weer een nieuwere versie gaat opduiken niet opnieuw fouten gaan opduiken.

De tekst dat de fout "onlangs is opgedoken" is wat ongelukkig gekozen, maar feit is nu wel dat de fout officieel erkend is, en Sony een update belooft.
Natuurlijk is de fout veel eerder opgedoken anders waren ik en anderen er niet over begonnen.

Hoewel onlangs is opgedoken dus niet correct is,vind ik het belangrijker dat er nu wel iets aan wordt gedaan,je kan niet iets erkennen en er dan vervolgens niets mee doen.

Wanhoop niet:

Een aantal grote leveranciers van e-books hebben toegezegd dat zij zeer binnenkort kopers van e-books gaan compenseren door van de gekochte boeken waarin de tags voorkomen,er kosteloos een nieuwe versie te downloaden is waarin de tags zijn weggehaald zoals ik in mijn oplossing doe,hoewel anderen ook denk ik wel dezelfde methode hebben gebruikt om uit te vogelen waar het mis ging maar het hier gewoon niet hebben gemeld... het belangrijkste is dat het probleem nu aan 2 kanten getackled gaat worden, er komen boeken waar zolang de nieuwe tags in zijn weggehaald, en Sony komt met een upgrade,zodat ik schat dat tussen nu en een maand beide acties ervoor gezorgd hebben dat er weer genoten kan worden van de reader.

Van mijn kant hoop ik dat Sony wat gemakkelijker bereikbaar wordt voor het melden van problemen en deze ook sneller erkent en oplost.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

De link naar de update is op de support page verschenen maar werkt ( nog ) niet.

Op de belgische page wel.:

http://www.sony.be/support/nl/product/prs-t2

Ik heb overigens een nieuwe fout ontdekt, .png plaatjes groter dan 600x800 worden niet ge-rescaled.

De oplossing is het plaatje te re-sizen, of om te zetten naar een .jpg file als er geen drm op zit.

met Sigil zal je in het betreffende boek dan wel even de extentie bij de verwijzing naar het plaatje moeten wijzigen.

profile.country.nl_NL.title
Kaat18
Bezoeker

Sinds kort in het bezit van de PRS-T2 en ook ik liep tegen bovenstaand probleem aan (het wegvallen van boeken, ook na de update van de firmware van half december). Contact opgenomen met Bol.com en zij hebben mij gecompenseerd voor het aankoopbedrag van mijn boeken. Hun service was prima.

Ik heb net mijn e-reader aangesloten op mijn laptop en de nieuwe firmware van vandaag gedownload. En ben helemaal blij: de boeken zijn weer leesbaar!