annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS-T1

profile.country.nl_NL.title
AlexT67
Bezoeker

PRS-T1

Ik was eigenlijk van plan een PRS-650 aan te schaffen, maar na het lekken van de specs van de PRS-T1 door bol.com wacht ik nog maar even. Mooi apparaat, jammer van de aluminium behuizing, maar prijstechnisch wel een stuk beter! (als de voorgespiegelde prijs van €165 klopt natuurlijk..)

Maar hoe lang ? Er is nergens een officieel statement van Sony te vinden over de release datum.

Weet iemand (sony?) wanneer de PRS-T1 op de Nederlandse markt komt ? en wat de adviesprijs wordt ?

alvast bedankt voor de antwoorden,

Alex

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Beste Tycho,

Op 15 oktober heb ik met Sony hierover al kontakt gehad en ik waardeer je moeite maar vanuit Sony is er geen reactie gekomen.

Je hebt het nu ge-escaleerd (heet dat zo )maar mensen uit Amerika waar de reader al eerder was,hebben ook van Sony geen reactie gehad.

Zij hebben exact dezelfde klachten, snel onstopbaar bladeren,of een niet reagerend scherm.

Zoals gezegd heb ik er 2, en ik ga ze maandag terug sturen naar BOL.

Blijkbaar wil Sony niet reageren,ze hoeven van mij ook niet vandaag met een oplossing te komen,als je maar weet dat men er aan werkt.

Ook op Tweakers.net komen de nodige klachten over deze reader op gang.

Het probleem is dat, bij mijn 2 readers,op exact dezelfde boeken,nooit tegelijk het probleem optreedt en je dus geen enkel patroon kan ontdekken.

Dat Sony niet reageert,daar kan jij,en dit forum niets aan doen,maar als we een patroon konden ontdekken zou dat grandioos zijn (weet alleen ff niet hoe te linken naar mijn originele topic) al was het maar om te weten wat je in elk geval niet moet doen totdat Sony een oplossing heeft.

Omdat mijn koop over 14 dagen vast ligt,stuur ik de readers terug,en koop ze opnieuw als er een upgrade komt voor deze problemen.

Het probleem alleen is wel,omdat er van Sony geen enkele reactie komt,dat de naam en betrouwbaarheid van Sony hierdoor aardig door het slijk getrokken wordt en dat lijkt me in niemands belang.

Dus iedereen gaat op zoek naar een "bemiddelaar"

Zou ik weten dat er een fiks komt, of dat iemand zich er echt mee bezig houdt dan kan ik overwegen de readers "tot die tijd " te houden.

Ik ben je dankbaar voor je moeite en je antwoorden,maar ik denk wel dat Sony Tweakers een beetje onderschat ( en mobileworld) en dan krijg je dat uit frustratie steeds meer topics geopend gaan worden.

Het lijkt me niet dat je als moderator daarop zit te wachten.

Ik vind het fijn dat je begrip hebt,maar het melden op de door jou genoemde link heeft tot nu toe geen enkel resultaat opgeleverd,misschien kan u wel bemiddelen.

Begrijp me niet verkeerd,ik bedoel het goed.

Nick.

profile.country.nl_NL.title
hansjaap
Bezoeker

Ik heb ook mijn langverwachte T1 binnen, maar ik denk dat ik de jackpot aan problemen heb.

- Het apparaat loopt vaak vast.

- Het bijven doorblader effect heb ik ook

- Sommige boeken openen helemaal niet. (gekochte boeken)

- Het vreemde is dat deze boeken die niet openen of waarop de Sony vastloopt het wel doen op de bebook ereader club s van mijn vrouw. (ik gebruik hetzelfde bestand, dus daar kan het niet aan liggen.

- Is er al een FAQ of ander document met de oplossing van al deze gangbare klachten, of kan ik hem beter retourneren?

- Voorlopig hevig teleurgesteld en nog geen hoofdstukje gelezen.

profile.country.nl_BE.title
Edelweissje
Bezoeker

Ik heb mijn 1ste e reader binnen WI FI prs T1. BIj het installeren heb ik al problemen.... Bij dei nstallatie van Reader for Pc krijg ik een melding : probleem met windows installer pakket. Een vereist dll-bestand  voor deze installatie kan niet worden uitgevoerd.  Kan iemand me verder helpen aub? Dank!

profile.country.nl_NL.title
frits.buesink
Nieuw

PRS-T1 en audio.

Ik heb mijn PRS-T1 op 20 oktober ontvangen. Ik loop tegen een vergelijkbaar probleem aan: gezien de reader ook MP3 speler is, heb ik zo'n 60 nummers vanaf mijn computer op de PRS-T1 gezet. Ook nu: als ik het vinkje bij Sync'en voor audio uitzet worden al mijn reeds gedownloade nummers op het apparaat gewist. Als ik het vinkje aan laat staan wordt de hele set opnieuw naar de PRS-T1 geschreven. Dit duurt nu minuten! Zal 200 MB zijn.

Dat betekent dat je, ook als je maar 1 boek wilt downloaden, je moet wachten tot ook alle MP3 weer is overgezet! Nu heeft het apparaat een slot voor een SDHC kaart. Stel, je hebt een 32 GB kaartje en je schrijft dat vol met foto's en muziek: hoelang gaat het dan wel niet duren voordat je zelfs maar een kleine verandering in de bestanden kunt aanbrengen!

Ik sta met vele andere Sony fans versteld van de (schijnbare?) onbenulligheid van de systeemopzet. Al mijn andere Sony apparaten zijn zeer intuitief: Ik heb eigenlijk nauwelijks een handleiding nodig. Maar de PRS-T1: totale onvoorspelbaarheid. Ook ik hoop dat Sony heel snel met een oplossing komt!

profile.country.nl_NL.title
rimalie
Bezoeker

Nou, na een lang weekend van alles proberen, met hulp van diverse e-readeradepten ben ik er uit: deze PRS-t1 is niet voor mij. Steeds vastlopen, steeds opnieuw opstarten. En dan de speciale wifi voorziening: ik kan er niets mee. Heb mail geïnstalleerd, maar kan de post niet openen. Super traag, steeds flikkerend beeld dat internet, terwijl mijn IPhone en laptop draadloos perfect doen wat moet etc etc.

Ik heb de knoop doorgehakt en de boel ingepakt om naar bolcom terug te sturen. Gelukkig doen ze er daar niet moeilijk over. Vervelend allemaal, maar het door mij besteldehoesje zal ook wekenlang niet leverbaar zijn. Al met al ga ik op zoek naar iets wat veel gebruiksvriendelijke is, misschien toch maar door voor de Apple...

Allemaal veel dank voor de input!!!

profile.country.nl_NL.title
Bethgi
Bezoeker

Verder ben ik zeer tevreden met de e-reader. Geen problemen verder. Het is mijn eerste e-reader en ben er mee in mijn sas 🙂

profile.country.nl_NL.title
Bethgi
Bezoeker

@maharin15. Ik wilde de handleiding printen en het lukte mij niet om het op mijn harde schijf te krijgen. Sterker....het is nu van de reader verdwenen en heb nu niets meer Lol...

profile.country.nl_NL.title
Landreth
Bezoeker

Ik zou iedereen adviseren de meegeleverde Reader PC software bij de PRS-T1 NIET te gebruiken.

De software stikt van de bugs en onvolkomenheden onder Windows 7.

Persoonlijk geef ik de vookeur aan het gebruik van de (Open Source) ebook manager Calibre.Dit is een prima vervanger. Werkt perfect met o.a. alle Sony Readers ( ondersteunt meer dan 40 modellen).

http://calibre-ebook.com/download

Wel even de handleiding lezen voor eerste gebruik. Is niet zo moeilijk; in 30 minuten weet je voldoende om het pakket vlot te kunnen gebruiken en je ebook bibliotheek perfect te organiseren.

P.S:  De Reader Store van Sony is nog steeds niet open. De Store van Bol.com heeft ook een aantrekkelijk EPUB assortiment.

Dus waar zou je die Reader PC software nog voor gebruiken.?

profile.country.nl_NL.title
ttonie01
Bezoeker

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten - ik had eerder een PRS-650, deze is nu bij mijn echtgenote in gebruik, op de PRS650 heb ik na 2 weken de Sony software verwijderd, Calibre geinstalleerd en nooit meer teruggewild/geweest, op de T1 heb ik niet eens de moeite genomen om de Sony software te installeren, maar heb gelijk weer Callibre gebruikt.

Op het moment dat ik de T1 van Bol ontving, werd deze al door (een update van) Callibre ondersteund.

profile.country.nl_NL.title
victorsomers
Bezoeker

Hallo Liekje

heb ook problemen gehad. wat blijkt: als jij een boek in de PC reader annuleert dan verdwijnt dit boek automatisch als je weer sychroniseerd.Ik had alles aangevinkt voor het geval dat er iets mis zou gaan.

Te snel afkoppelen geeft ook problemen, duurt wel erg lang, geduld is noodzakelijk.

Ik gebruik de Reader for PC niet meer.

heb een USB stick met 5000 boeken erop.Selecteer 1 boek, klik op de rechtermuisknop, kopieer naar, je ziet dan de e reader die aangesloten is en hij staat erop.

groet Victor