annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

PRS-T2 incomplete weergave tekst

profile.country.nl_BE.title
zifnabbe
Bezoeker

PRS-T2 incomplete weergave tekst

Beste

Ik heb net een SONY PRS-T2 aangekocht en 3 boeken van de reeks "Lied van Ijs en Vuur". Het probleem dat ik heb, is dat vanaf de 3de regel in de proloog de tekst een deel naar rechts verschuift, waardoor bij elke regel een deel van de tekst afvalt. Een voorbeeld:

PRS-T2:

     Gared liet zich niet provoceren. Hij was een oude man van bo

'Zijn ze wel dood?'

Sony Reader:

     Gared liet zich niet provoceren. Hij was een oude man van boven de vijftig en had de jonkertjes zien komen en gaan. 'Dood is dood,' zij hij. 'Met de doden hebben we niets te maken.'

     'Zijn ze wel dood?' ...

    

Deze tekst is op geen enkele manier zichtbaar (zoomen, schermmodus aanpassen, etc) te maken. Ook de laatste firmware update (28/11/2012) lost dit probleem niet op.

Via de applicatie "Reader for PC" is er geen enkel probleem met deze boeken, het probleem ligt maw aan de reader zelf.

Hoe kan dit probleem verholpen worden op de PRS-T2? Want op deze manier zijn de boeken niet leesbaar...

PS. Ik merk op (andere topics) dat dit fenomeen zich met meerdere boeken voordoet. Ook het feit dat de applicatie "Sony Reader for PC v2.0.01.11080" dit boek correct toont, geeft aan dat het probleem wel degelijk aan de firmware van de PRS-T2 ligt. Graag een oplossing want zo is een eerste ervaring mbt digitale boeken wel echt een bummer...

Dank bij voorbaat.

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_BE.title
zifnabbe
Bezoeker

Oef, ik heb een manier gevonden... maar zo zou het niet mogen... 

Mijn oplossing: converteer epub boek naar epub formaat via Calibre. Ik heb geen zin om alles verder te analyseren, maar Calibre wijzigt waarschijnlijk het epub formaat naar een versie die wel compatible is voor de PRS-T2

ik kan nu toch mijn boeken lezen. Ik hoop dat Sony weldra met een oplossing komt.

profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Daar zou ik maar niet op rekenen, zie de discussie elders op dit forum. Het probleem is inmiddels voorgelegd aan de consumentenbond en wordt binnenkort aan andere consumentenorganisaties gemeld. Helaas is SONY niet zo consumentenvriendelijk als het gaat om klachtenoplossingen  Maar we blijven hopen op spoedige firmwarevernieuwing die het probleem oplost.

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Chris3010 en 0486692600024039,

Ik heb jullie berichten door gegeven aan Sony. Die laat weten dat ze hard werken aan een oplossing en zodra deze er is, worden jullie geinformeerd.

met vriendelijke groet,

-Tycho-

Forum moderator


profile.country.nl_NL.title
Chris3010
Bezoeker

Tycho

Dankjewel. Dat hadden we graag van Sony willen horen, had een grote discussie met inschakeling consumenteorganisatie gescheeld.

Ik wacht de oplossing met spanning af, alvast prettige feestdagen en een gezond 2013.

Message was edited by: Chris3010

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Chris3010,

Graag gedaan! Ik hoop ook dat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden, dat zou een mooi Kerst cadeau zijn :slight_smile:

Ook fijne feestdagen en een goed 2013 gewenst,

-Tycho-

Forum Moderator

Message was edited by: -Tycho-