annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Loeiende geluidsinstallatie

profile.country.NL.title
Loeiend
Ontdekker

Loeiende geluidsinstallatie

Ik heb een home cinema BVD-N7200W. Het geluid van deze installatie valt erg tegen. 

Bij de meeste instellingen doen 3 van de 5 luidsprekers niet mee. Ook bij de 5.1 instelling is de centrale luidspreker bijna niet te horen

De centrale luidspreker is de belangrijkste, die doet het alleen bij music arena. Deze instelling geeft dan ook het beste geluid, maar bij deze instelling produceert de installatie regelmatig een loeiend geluid, dat steeds irritanter wordt. Soms zo erg dat ik de neiging heb om het apparaat het raam uit te gooien.

Bij de instelling Football produceert het apparaat vaak een sterke ruis. deze instelling is niet bruikbaar.

Ik ben ermee naar  Electronica Service Rijnmond geweest, die constateerden wel een loeiend geluid maar konden daar niets aan doen.

Ik heb naar Sony gemaild, een opname van het loeien ingestuurd en gebeld. Er is me 2 keer beloofd dat ik binnen een dag teruggebeld zou worden Ik heb hier niets meer van gehoord.

Ik heb bij Sony een klacht ingediend. Volgens Sony hoort het bij de productkenmerken Zij doen er niets aan. 

Ik kan in de handleiding niets vinden over loeiende geluiden en over het feit dat de meeste luidsprekers geen of weinig geluid geven. Waarom koop ik een apparaat met 5 speakers als 3 ervan weinig of geen geluid geven?

Kan iemand mij advies geven?

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het ontbreken van de juiste audiosporen vanuit de bron?

Al iets met de Luidsprekerinstellingen (blz 52) gedaan?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Loeiend
Ontdekker

geluidsinstallatie.jpgIk heb alles geprobeerd. automatisch instellen, speakers voor, enz

Als ik de centrale speaker hard zet in de instellingen en ik zet de installatie daarna op music arena staat die weer veel te hard.

De installatie is aangesloten volgens de handleiding, met HDMI aan de TV decoder en HDMI naar de sony TV. 

Ik heb de speakers een voor een aangesloten, de resultaten staan op het schema hiernaast.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Aha, een mediabox. Niet alle zenders hebben hetzelfde audiospoor en audio volume.

Jammer dat je niet het type Sony TV met ons deelt.

Al geprobeerd de mediabox via HDMI met de Sony TV te verbinden en de Sony TV via HDMI met de N7200w.

Hoe gedraagt de N7200w als deze via een optische kabel met de mediabox is verbonden?

 

Wat is/kan de oorzaak zijn dat het probleem na 3 jaar opspeelt?

Een update op een van de drie apparaten?

Een foute instelling op een van de 3 apparaten?


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Loeiend
Ontdekker

ik heb een KDL-40EX500. Ik heb alle aansluitingen geprobeerd. Via de TV met infra rood kabel enz . maakt allemaal geen verschil. Ook maakt het geen verschil op welke zender hij staat.

In eerste instantie dacht ik dat het loeien uit de studio kwam of dat het een uil was. In december vorig jaar ben ik ermee naar de Mediamarkt gegaan, die hebben er de nieuwste updates opgezet, dat maakte geen verschil. Daarna ben ik ermee naar ES Rijnmond geweest. Die vonden wel het loeien maar geen gebreken. Intussen de nodige mailtjes en telefoontjes met Sony, zonder resultaat.

 

profile.country.NL.title
Loeiend
Ontdekker

Ik heb alle geluidsinstellingen uitgeprobeerd. Zie het schema in een vorig antwoord, Ook andere instellingen als alle speakers voor gaf geen verbetering. Als ik de centrale speaker apart harder zet wordt het niet beter, wel klinkt het dan bij Music Arena weer te hard. Deze instelling klinkt toch al veel harder dan andere instellingen. 

Ik heb geprobeerd een opname van het loeiend geluid bij te voegen maar dat lukt niet.