annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

rdr hx 725 Blijft op welcome hangen

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
klushans
Bezoeker

rdr hx 725 Blijft op welcome hangen

Halo,

Mijn dvdrecorder RDR HX 725 blijft op welcome hangen.

Ik heb al het e.e.a. geprobeerd zoals de spanning eraf halen en handmatig uitzette door 10 sec de powerknop

ingedrukt te houden maar niets helpt.

Na een enkele poging met de stroom eraf te halen start hij wel op maar gaat niet meer in standby.

Wel staat hij na enige tijd weer op welcome.

Wat is hieraan te doen??

Message was edited by: klushans

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.nl_NL.title
freduce
Bezoeker

hi allen

ik denk hetzelfde probleem te hebben met mijn HX720:

het apparaat blijft hangen met slechts "welcome" op het schermpje.

adamvvianen2 bedankt voor uw bijdragen en pdf's. zodra ik thuis kom ga ik zeker controleren of ik er wat wijzer uit wordt.

MartijnvC78 uw probleembeschrijving is eigenlijk exact dezelfde als bij mij.

ik heb een vraag die erbij hoort, maar niet direct om de oplossing gaat:

de harde schijf die de dvd recorder gebruikt (160gb Maxtor) heb ik losgekoppeld en via een werkende sata kabel aangesloten aan mijn pc. dit geeft geen resultaat, de pc herkent niet een extra schijf, terwijl dit wel gebeurt bij een aantal andere losse harde schijven die ik nog heb.

is dit normaal? is de originele Maxtor schijf zo geformateerd oid dat deze niet via een pc geopend kan worden?

de harde schijf draait wel, of ie nou in de dvd recorder zit of aan de computer verbonden.

dus, das mijn vraag, alvast bedankt.

ik zal een nieuwe reactie posten als de oplossing uit de pdf's werkt.

vriendelijke groet, freduce

profile.country.nl_NL.title
freduce
Bezoeker

ik ben er uit, mijn hx720 werkt weer!

hoe? zo:

-harde schijf van dvd recorder demonteren

-aan computer koppelen met sata kabel

de harde schijf is niet te zien bij deze computer, dus:

-in configuratiescherm systeembeheer openen

-computerbeheer openen,

-schijfbeheer openen

de harde schijf staat hiertussen, maar wel offline:

-rechtermuisklik, harde schijf initieren

-harde schijf formatteren

-loskoppelen

-in dvd recorder monteren

-play+eject ingedrukt en stroomkabel aansluiten

-optie  hdd mode

-optie  write id

-on/off knop ingedrukt houden

als de recorder helemaal uit is ("power off" is weg, harde schijf is stil):

-play+eject ingedrukt en stroomkabel aansluiten

-optie  hdd mode

-optie  format

-on/off knop ingedrukt houden

en klaar is kees

ik had ondertussen ook al geprobeerd de originele rode satakabel uit de dvd recorder te testen, met een andere zeker werkende harde schijf. en die kabel doet het gewoon, dus dat was het probleem niet.

ik hoop alleen dat ie het nu ff wat langer volhoud en niet direct volgende week weer crashed.. :dizzy:

gr freduce

profile.country.nl_NL.title
mmemichel
Bezoeker

Hoi Freduce,

En? Werkt je hx720 nog? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Hij blijft hangen op het welcom scherm.

Gr Michel

profile.country.nl_NL.title
Brigit006
Bezoeker

Mijn HX825 heeft het zelfde probleem - blijft hangen bij Welcome.

Maar als ik dit zo lees moet je wel een techneut zijn om dit te verhelpen.

Zo hier en daar op internet kom ik dit probleem vaker tegen. Jammer dat Sony niet aan klantenbinding doet en uit coulance een oplossing biedt die redelijk is.

Voor mij geen Sony meer.

profile.country.nl_NL.title
adamvvianen2
Bezoeker

Ja, dat is zeer moeilijk om je überhaupt aan te melden bij dat Sony forum , hopeloos.

     Terzake

     Ik heb al jaren zo'n ding.

          Als er veel geratel is of zoiets wat U noemt weet ik wat ik moet doen.

          Het apparaat reageert zeer sterk op storingen van de ventilator zonder dat altijd direct te melden.

          Haal de kap er af

          Demonteer de ventilator , 2 schroefjes 1 stekker

          De speling tussen de behuizing en de buitenkant van de fanbladen is klein , dus veel kans op vastlopen.

          Maak met alcohol of ammonia de binnenkant van de behuizing schoon en met een tandenstoker de einden van de schoepen en blaas er eens op . Loopt mooi vrij , OK

          Nu het belangrijkste , als je bij hermontage de 2 schroefjes vastdraait trek je de behuizing krom en de rest is natuurlijk simpel en een kwestie van gevoel , zover losdraaien dat de ventilator voor je gevoel voldoende vastzit .

                                   Willem

PS

Hier vind je hoe de HDD gecontroleerd kan worden


http://osborne.www.idnet.com/hx525%20repair.pdf

Message was edited by: adamvvianen2

Message was edited by: adamvvianen2

Even een aanvulling op bovenstaande . Na een jaar verder tobben en speciaal bij warm weer het volgende gedaan :Met een klein schaartje ca 1.5 mm van het uiteinde van de fanschoepen afgeknipt , gaat heel gemakkelijk . Een nieuwe fan , nergens te vinden , vandaar. Voorlopig geen centje pijn meer , maar begrijp niet dat anderen er geen last van hebben , maar ja ; als anderen er ooit last van krijgen kunnen ze hun voordeel hiermee doen

Pc herkent niet gewoon bij de rest van de schijven bij mij (Taakbeheer?).  Wel in schijf beheer. Kan vast ook anders, deed het gewoon door schijfbeheer in zoekveld in te typen!