annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV blijft "switchen" tussen 50 en 60 hz op 1080i

profile.country.nl_NL.title
shyrath74
Bezoeker

TV blijft "switchen" tussen 50 en 60 hz op 1080i

Ik heb de Sony Google TV GS7 inmiddels binnen.


Via HDMI met mijn Humax IHDR-5200C (Ziggo) naar mijn Sony Bravia.

Zodra het werkt, blijft het meestal ook werken tot dan één van de devices uit is geweest.

Het lijkt erop dat de Humax op 1080i / 50  zit en de Sony GS7 op 1080i/60 wil spelen.

Elke keer als ik dan schakel tussen TV en Chrome bijvoorbeeld probeerd hij beide resoluties uit, meestal blijft hij dan switchen tot ik de "OUT" hdmi kabel eruit haal en er weer in stop (met power on).

Heb met Sony support gesproken en die vermelden alleen dat HDMI control op "ON" moet staan.

Jullie misschien nog ideeen ?

Dank alvast!

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Zit er bij de humax een instelling waar je 60 of juist 50 hz kan forceren?

Gebruik je hdmi mode 1 of 2 in de googletv settings (zie ook andere postje), met de ziggo humax?

profile.country.nl_NL.title
shyrath74
Bezoeker

Ik gebruik nu mode 1, maar heb de andere mode ook gebruikt. Mode 1 is het meest stabiel.  Ik heb helaas geen setting gevonden in de humax (ook niet op hun forum) om 60 te forceren.   Ook geprobeerd om terug te zetten (op beide devices) naar 720p.  Maar dit maakt geen verschil.

Ben er nu wel achter dat als het gebeurd ik de "out" HDMI kabel even moet verwijderen en terug moet zetten, dan schakelt het weer goed.  Maar dit lijkt me niet de bedoeling :slight_smile:

Er komt vandaag iemand langs met een andere HDMI kabel, wellicht dat de connectie wat brak is, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk, volgens Sony support wel iets dat ik moet proberen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het bekend dat er tegenwoordig verschil tussen de HDMI kabels is?

Tegenwoordig zijn er verschillende versie's, de 1.4 is de meest uitgebreide versie.

Welke Bravia wordt er gebruikt?

Al overwogen om een CI+ module te gaan gebruiken naast de Humax?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
shyrath74
Bezoeker

Ik heb een KDL-37U4000, voor zover ik weet kan de CI module in deze niet gebruikt worden voor Ziggo HD.  Geen CI+ maar CI met alphacrypt zou kunnen werken maar dan heb ik geen HD meer.


Dat er verschil is in HDMI kabels wist ik inderdaad niet. Wellicht is dat dan toch de boosdoener.

profile.country.nl_NL.title
shyrath74
Bezoeker

Dank voor de info, ik had Ziggo forum idd al gelezen en verkeerd doorgegeven, het is de TV-tuner die HD niet kan verwerken (mpeg4 vs mpeg2)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zijn niet alleen de kabels waar verschil in zit, ook de HDMI aansluitingen op de aparaten.

Hoezo heb je geen HD onder Alpacrypt, de module geeft alleen de kanalen vrij die bij je abo horen en heeft dus niks met het ontvangen van SD of HD zenders te maken.

meer info: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!